Thursday 28 March 2024| ۱۳: ۰۲ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
این استاد حوزه با اشاره به مقوله نفوذ تصریح کرد: دشمن امروز با استفاده از ابزارهای داخلی سعی می‌کند نفوذ کند و به بدنه نظام و انقلاب ضربه بزند؛ توجه به مسئله نفوذ از تاکیدات مقام معظم رهبری است.
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در مسائل فقهی و شرعی تحت تاثیر ولایت فقیه بود؛ چراکه فقه منهای ولایت فقیه انحرافی و در خدمت سکولار‌ها خواهد بود.

به گزارش آستان به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در نشست طلاب انقلابی، با اشاره به اهمیت توجه به وجود روحیه انقلابی اظهار کرد: امروزه شاهد دغدغه‌های جدی و به جا در حوزه‌های علمیه و جوامع انسانی هستیم، لذا طلاب انقلابی باید به این مسئله حساس باشند، چرا که حساسیت دینی و انقلابی برای بقاء نظام، لازم و ضروری است.

وی در ادامه افزود: امروزه روحانیون به عنوان سربازان امام زمان (عج) هستند، بنابراین باید با حفظ روحیه انقلابی با مقوله نفوذ و کسانی که می‌خواهند با استفاده از کاستی‌های موجود، سوء استفاده کنند، مقابله کرد، دشمنان سعی دارند با نفوذ، روحیه انقلابی و دستاوردهای نظام را کم رنگ کنند، حفظ این روحیه امری ضروری در جهت بقا و حفظ نظام است.

مطالبه حوزه انقلابی باید تشدید شود

هاشمی شاهرودی با بیان این‌که «حفظ انقلاب نیاز به کار دارد و دشمن همچنان در حال برنامه‌ریزی است» گفت: امروز در داخل کشور دشمن در عرصه‌ها و به شکل‌های مختلف در حال نفوذ است، روحیه انقلابی باید زنده بماند و ما را هدایت کند تا توطئه‌های را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم، چرا که انقلابی بودن برنامه می‌خواهد.

وی در ادامه افزود: امام (ره) با تدبر و حکمت این انقلاب را تاسیس و احیا کردند و این حرکت عظیم را در جهان اسلام حرکت دادند.

این استاد حوزه با اشاره به مقوله نفوذ تصریح کرد: دشمن امروز با استفاده از ابزارهای داخلی سعی می‌کند نفوذ کند و به بدنه نظام و انقلاب ضربه بزند؛ توجه به مسئله نفوذ از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

هاشمی شاهرودی عنوان کرد: رهبری سنگ بنا و عمود این انقلاب هستند و به برکت وجود رهبری عظیم و فرزانه همچون امام راحل و خلف صالح ایشان آیت الله العظمی خامنه‌ای است که این نظام در حال رشد و پویایی است.

نائب رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که «حوز‌ها و مسئولین باید منویات مقام معظم رهبری را مورد توجه داشته باشند» گفت: در درون حوزه‌ها مسئولین باید رهبری را صرف نظام سیاسی ندانند، بلکه رهبر فکر دینی است و مرجع تقلید است، لذا حوزه‌ها باید در مسائل فقهی و شرعی تحت تاثیر ایشان قرار بگیرند و رشد پیدا کنند، چرا که در اصل، ولایت فقیه مبنای نظام است و اگر این اصل از نظام اسلامی جدا شود، همچون دولت‌های دیگر خواهد شد.

ولایت فقیه مبنای فقاهت است

هاشمی شاهرودی در ادامه افزود: اگر مرجعیت منهای ولایت باشد این وجه شرعی نخواهد داشت؛ چرا که فقاهت لازمه ولایت است و اگر بنا باشد فقه را از این امر جدا کرد، فقه انحرافی خواهد بود که در این صورت در خدمت استکبار قرار می‌گیرند.

تفکر جدایی ولایت با مرجعیت منافقانه و انحرافی است

این استاد حوزه گفت: متاسفانه در حوزه نغمه‌هایی شنیده می‌شود که ولایت و مرجعیت متفاوت هستند و این تفکر غلط و انحرافی است و این نوعی شکل منافقانه جدایی دین از سیاست است و اگر ولایت را جدا کنیم فقه و فقاهت و مرجعیت در خدمت نظام‌های سکولار خواهد بود.

وی با بیان این‌که «طلبه انقلابی باید فاضل و عالم باشد» افزود: طلبه انقلابی هم باید فاضل و انقلابی باشد؛ از مهم‌ترین عوامل پیروزی امام (ره) این بود که عالم فقیه فیلسوف بوده و همواره به جایگاه علم تاکید بسزایی داشتند.

طلاب باید افشا کننده آثار نفوذی‌ها باشند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: طلاب باید افشا کننده آثار نفوذی‌ها باشند و همواره به بیان شاخص‌ها بپردازند و نمایه‌های آن را بدست آورند، فرهنگ سازی و نهادینه کنند تا مردم بر اساس این معیار‌ها بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و خطر جدی نفوذ که در جامعه بویژه در حوزه است را درک کنند و مانع آن شوند.

وی در پایان گفت: کار‌ها را باید با تدبیر و ابزار‌های درست که به انقلاب قدرت می‌بخشد استفاده کرد و همچنین زیر چتر رهبری کار کنیم و از هدایت‌های ایشان استفاده و دستاورد‌ها را به برنامه تبدیل کنیم و در عرصه‌های مختلف به کار ببریم؛ این حوزه‌ها می‌توانند به جهان در علم و فرهنگ خدمت رسانی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین