Tuesday 30 April 2024| ۲۲: ۲۱ - سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
یاد شهیدان عباس واعظی، حسین کربلایی، خسرو عبدالکریمی، محسن گلستانی، محسن مهرتبار، حسن کوهستانی، عبدالحمید ابونچی و سید مرتضی فرجی گرامی داشته شد.
پایان سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش آستان، سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار "یک کتاب یک امت" که از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، روز گذشته با برپایی اختتامیه این مسابقات و با معرفی نفرات برتر هر رشته به‌کار خود پایان داد.

این مراسم با حضور سردار سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری؛ سیدحسین هاشمی، استاندار تهران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی و لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین ‌المللی قرآن کریم یاد و خاطره شهدای قرآنی گرامی داشته شد. بر این اساس یاد شهیدان عباس واعظی، حسین کربلایی، خسرو عبدالکریمی، محسن گلستانی، محسن مهرتبار، حسن کوهستانی، عبدالحمید ابونچی و سید مرتضی فرجی گرامی داشته شد.

در این مراسم نفرات برگزیدگان سی و سومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی شدند و مانند سی و دو دوره قبل ایرانیان در رشته‌های ارائه شده به مقام اول دست پیدا کردند.
نفرات برتر این دوره از مسابقات به شرح زیر است :
در رشته قرائت :
حامد ولیزاده از ایران
محمد جاوید اکبری از افغانستان
 بحرالدین سعید از اندونزی
سیدعباس علی از آلمان
مصطفی علی از هلند
در رشته حفظ کل :
مجتبی فردفانی از ایران
عبدالعزیز احمد از مصر
محمدعلی عبدالله از استرالیا
خالد سنگری از ساحل عاج
طاهر مامادو حسن از نیجر
در رشته حفظ کل روشندلان :
عبدالغفور جوهرچی از ایران
آهمت ساریکایا از ترکیه
صابرین محمد زعیبی از تونس

همچنین رجا ایوب، نماینده کشور تانزانیا در رشته قرائت نیز به عنوان برگزیده ویژه هیئت داوران حائز رتبه برتر صوت و لحن معرفی شد و احمد دباغ، حافظ بین‌المللی قرآن کریم کشورمان نیز تجلیل شد.

به گزارش آستان، سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که با حضور ۱۳۰ قاری و حافظ از حدود ۷۰ کشور جهان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد روز گذشته با قرائت بیانیه پایانی از سوی هیئت داوران و معرفی برگزیدگان این دوره از مسابقات به کار خود پایان داد.

اساتید و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین