Tuesday 14 May 2024| ۱۲: ۴۴ - سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
وقتى ما شروع به كار كرديم، بحران جدى دارو وجود داشت و نزديك به ٣٠٠ قلم كمبود دارو وجود داشت، اما در حال حاضر كمتر از ٣٠ قلم كمبود دارو وجود دارد.
وزیر بهداشت:از بحران جدی کمبود دارویی عبور کردیم

به گزارش آستان،دكتر سيد حسن هاشمى، وزير بهداشت در مراسم افتتاح معرفى دستاوردهاى صنعت دارويى كشور گفت:وقتى ما شروع به كار كرديم، بحران جدى دارو وجود داشت و نزديك به ٣٠٠ قلم كمبود دارو وجود داشت، اما در حال حاضر كمتر از ٣٠ قلم كمبود دارو وجود دارد.

وزیر بهداشت در این مراسم ادامه داد:مشكل ديگر قيمت دارو بود كه آن هم مشمول حمايت شد.براى تهيه امكانات و لوازن پزشكى بيش از ٩٠ درصد مردم به خارج از بيمارستان هدايت مى شدند كه حالا به كمتر از ٣ درصد رسيده است.

دکتر هاشمی افزود:ما از هفته دوم شوراى فناورى سلامت را تشكيل داديم و بنابراين بود كه واردات را كاهش دهيم و از توليد داخل حمايت كنيم.در سال ٩١، واردات يك ميليارد و ٣٥٠ ميليون دلار بود و در سال ٩٣ اين ميزان به زير يك ميليارد دلار رسيد.

دکتر هاشمی تصریح کرد:ما تعهد كرديم تا ٨٠ درصد برند خارجى را اگر در داخل توليد كنند به توليدكنندگان پرداخت كنيم.اگر دولت هزار ميليارد به نوسازى صنعت دارو كمك كند، طى پنج تا ده سال مى توان بازارهاى دارويى منطقه را با وجود رقيبانى مثل تركيه در اختيار گرفت.در طول اين دولت در هر ماه، ٢ داروى جديد توليد شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین