Friday 26 April 2024| ۱۲: ۳۰ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
تعدادی از نمایندگان مجلس دهم، پیش بینی خود را از رییس آتی پارلمان اعلام کردند.
رئیس مجلس باید همسو با نمایندگان مردم باشد/رییس مجلس موردنظر 9 نماینده مشخص شد +جزییات

تعدادی از نمایندگان مجلس دهم، پیش بینی خود را از رییس آتی پارلمان اعلام کردند.

نمایندگان دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی مراسم تجدید میثاق نمایندگان با آرمان‌های والای امام راحل(س) در گفت و گو با خبرنگار  آستان ، پیش بینی خود را از انتخاب ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

علائدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من فکر می‌کنم شانس آقای لاریجانی در ریاست بیشتر است، به دلیل اینکه وی از تجربه‌ی بالایی در این زمینه برخوردار است و نیز مجموعه  نظرسنجی های صورت گرفته گویای این مساله است البته رقابت در مجلس بسیار طبیعی و نمادی از مردم سالاری دینی است و نباید باعث افتراق شود.


سیده حمیده زرآبادی، نماینده‌ی منتخب مردم قزوین نیز اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مجلس دهم برای منتخبین مردم، تمرکز در بحث اقتصاد، رونق اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم است و من امیدوارم امید مردم شکوفا شده و آقای عارف به عنوان رئیس جدید مجلس انتخاب شود.


جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد، آذربایجان غربی بیان کرد: باید به دنبال این باشیم که درمجلس آینده رئیس نقش مدیریتی بالایی در بحث‌های اقتصادی و توسعه داشته باشد و در عین حال مجلسی همراه و یکپارچه داشته باشیم، بر اساس پیش بینی‌ها در هردو طیف افراد لایقی هستند و نتایج هنوز شفاف نیست، اما آنچه از مشاهدات و آمار بر می‌آید حاکی از این است که آقای لاریجانی جلوتر از رقیب هستند. 


به گزارش آستان،آزادی خواه، نماینده‌ی مردم ملایر پیش بینی کرد: دکتر لاریجانی پیشتاز است و معتقدم مجلس دهم مجلسی کاملا پویا و ویژه خواهد بود و محل تضارب آرا از جریان های مختلف سیاسی است چنانچه نگاه مجلسی ها به سمت عقلانیت است و از نظر من طیف غالب مجلس افرادی هستند که دغدغه ی معیشت مردم را دارند و ولایت مدار هستند، لذا گرایش های سیاسی چندان اهمیتی ندارد آنچه مورد نظر است عقلانیت و عمل گرایی نماینگان منتخب مردم است.


شهاب نادری نماینده منتخب پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما همواره اعلام کرده ایم از شخصی که به سمت رهبری مایل و همچنین ولایتمدار باشد حمایت می‌کنیم، امروز آرامش و امنیت کشور در درجه ی اول قرار دارد و رئیس جدید مجلس باید به فکر آحاد مردم و با تقوا باشد، البته من طیف غالب در مجلس را اصولگرا میبینم و با توجه به سخنرانی سردار سلیمانی که بیش از 180 نفر از این طیف در آن حضور داشتند نشان از مقبولیت آنان دارد. 


طیبه سیاووشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران اظهار کرد: ما امیدوار بودیم مساله ریاست با تعامل حل شود، اما امروز که این موضوع به صحن مجلس کشیده شده رای اکثریت نمایندگان تعیین کننده خواهد بود و ما امیدواریم که دکتر عارف پیروز میدان شود اما به دلیل اینکه کسی اکثریت مطلق در این دوره ندارد چندان قابل پییش بینی نیست و امیدواریم نتایج آن برای مردم نیز خوب باشد.


زهرا ساعی منتخب مردم تبریز و آذرشهر و اسکو تشریح کرد: کسی که نمایندگان با اجماع به او برسند به طور حتم انتخاب می‌شود، در حقیقت آقای لاریجانی و نیز آقای عارف شایستگی‌های لازم را دارند و مهم  این است که مجلسی داشته باشیم تا به فکر مردم باشد و فردی انتخاب شود که شایستگی و لیاقت کامل را داشته باشد.


علیرضا ابراهیمی، نماینده مردم رامیان و آزادشهر استان گلستان بیان کرد: من جز مستقلین هستم و در حقیقت برای ما فرقی نمی‌کند  چه کسی انتخاب شود، به دلیل اینکه ما روی شخص خاصی نظر نداریم، بلکه فقط به دنبال این هستیم که منافع ملی و عموم مردم تامین شود اما معتقدم رقابت بسیار سخت است. 


علی کرد، نماینده خاش و میرجاوه نیز با اشاره به اینکه جز گروه مستقلین است، اظهار کرد: دیدگاه‌ها و ظرفیت کسانی که مدعی ریاست مجلس هستند، متفاوت است و البته هردو یکسان پیشروی می‌کنند و  از شاخص‌های بالایی برخوردارند و نمایندگان نیز به طور حتم کسی را انتخاب می‌کنند که مجلسی توانمند، فعال و همسو با ولایت را اداره کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: