Tuesday 23 April 2024| ۱۳: ۳۶ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
با تلاش ماموران پليس فتا استان فردي که با استفاده از سايت هاي همسريابي باعث اغفال دختران نوجوان شده بود شناسايي و دستگير شد.
با تلاش ماموران پليس فتا استان فردي که با استفاده از سايت هاي همسريابي باعث اغفال دختران نوجوان شده بود شناسايي و دستگير شد. 

به گزارش آستان، رئيس پليس فتا استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: دختري نوجوان با مراجعه به پليس فتا استان فارس، مدعي شد مدتي پيش در سايت همسريابي با فردي به هويت دکتر "الف . م" آشنا شدم که اين شخص با مهندسي اجتماعي قوي اعتمادم را جلب كرد، به طوري که عکس و فيلم هاي شخصي خودم را براي وي ارسال مي کردم. 

سرهنگ "سيدموسي حسيني" ادامه داد: اين فرد پس از مدتي به قصد اخاذي شروع به تهديد به انتشار عکس ها اين دختر نوجوان مي كند كه بلافاصله پرونده در اين خصوص تشكيل و موضوع در دستور کار کارشناسان اين پليس فتا قرار گرفت. 

وي افزود: با انجام اقدامات فني ماموران موفق شدند متهم را دستگير و در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد که اين فرد در شبکه هاي اجتماعي خود را دکتراي فلسفه معرفي كردته در حالي که تحصيلات واقعي وي سوم راهنمايي مي باشد. 

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: اين فرد شياد، از اين طريق پس از جلب اطمينان مخاطبين خود، اقدام به تهيه عکس و فيلم از آن ها مي كرد و اين اقدامات منتهي به تهديد و اخاذي از اين افراد مي شد. 

سرهنگ حسيني اضافه كرد: متهم در برخي سايت هاي تبليغاتي اقدام به درج آگهي تحت عنوان "مشاوره و تهيه پايان نامه، مقاله، پروپوزال و ..." کرده که پس از دريافت وجه از کاربران اقدام به ارسال مقاله هايي فاقد بار علمي و کيفيت نامطلوب مي كرد. 

وي ضمن تاکيد بر اينکه قربانيان شبکه هاي اجتماعي اکثرا دختران نوجوان با احساسات و عواطف بالا هستند، بيان كرد: مهمترين عامل موثر در اين اتفاقات عدم وجود ارتباط مثبت، مفيد و موثر والدين با فرزندان است که نياز است والدين از شناسايي تيپ شخصيتي فرزندان خود و نحوه برخورد با آنان را از طريق مراکز مشاوره آموزش ببينند و در استفاده از فضاي مجازي و بخصوص آسيب هاي شبکه هاي اجتماعي آگاهي لازم را داشته باشند.

به دستور العمل صادره الزامیست منبع خبر در خبرها ذکر گردد.شماره فکس81828141:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین