Wednesday 26 June 2024| ۰۷: ۲۸ - چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
اگر کسی خوشحال باشد که به یکی از یاران امام اهانت شد و جامعه سکوت کرد یا اگر کسی در دل خوشحال باشد که کسی از یاران امام کنار نشسته است، این راه غیر خدا و مکتب انبیاء است.
محمدعلی انصاری: قوام انقلاب در گرو احترام به یادگاران امام و کسانی است که در مسیر امام بوده اند

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: قوام انقلاب ما در گرو احترام به اهل بیت و یادگاران امام و کسانی است که در مسیر امام بوده اند؛ آنهایی که در راه امام و مبارزه و دفاع و مقدس و مسیر ولایت بوده اند.

 به گزارش آستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار دست اندرکاران این ستاد با یادگار امام در سخنانی با اشاره به توصیه های امام مبنی بر الهی بودن و مردمی بودن انقلاب اسلامی، گفت: درباره مردمی بودن انقلاب سخنان فراوانی گفته شده است، اما هنوز جوهر حرکت الهی و معنوی انقلاب برای ما شناخته شده نیست.

وی سپس به طرح این سوال پرداخت که چه نشانه هایی بر پیشانی نظام وجود دارد که امام آن را نظامی الهی می دانند؟ و گفت: از نظر قرآن هیچ هدایتی به نور اتفاق نمی افتد، مگر آنکه خداوند آن را انجام دهد و این امر حتی در مور خود انبیاء الهی و پیامبر اکرم(ص) نیز صدق می کند. یکی از نشانه های الهی بودن هدایت نیز جامعه ای مانند جامعه ایران است، زیرا کسی تردید ندارد که رایجه هدایت الهی و بشری بر این مردم وزیده است.

انصاری دومین نشانه الهی بودن مردم ایران را عزتمندی آنها دانست و یادآور شد: هیچ انسانی حق ندارد عزت خود را در هر جایگاهی که باشد، غیر از خدا بداند که در این صورت مرتکب شرک شده است.

وی الفت میان مردم را از دیگر نشانه های الهی بودن یک مردم برشمرد و اظهار داشت: امام وقتی دید که همه اقوام و گروههای مردم در کنار هم با آرامش زندگی می کنند آن را نشانه الهی بودن جامعه می داند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) روحیه اصلاح گرایی و اصلاح طلبی را از دیگر شاخصه های یک جامعه الهی ذکر کرد و گفت: چند سال قبل در یک سخنرانی این موضوع را مطرح کردم که نهضت امامان ما و نیز امام خمینی اصلاح طلبانه بوده است، اما برخی گفتند این تحلیل جناحی است اما من گفتم اگر اصلاح طلبی فکر کند منادی اصلاح صرفا اوست اشتباه کرده است همانطور که اگر اصولگرایی فکر کند اصلاح طلبی در دین نیست اشتباه می کند.

وی یادآور شد: در قرآن هر جا صحبت از مجادلات است جامعه به اصلاح دعوت می شود، در نمونه های تاریخی هم امام حسین(ع) می فرمایند که من برای اصلاح امت جدّم قیام کردم؛ معنای این حرکت آن است که اگر در پیشانی ملتی شعار صلح و اصلاح طلبی بود این یک شعار الهی است. اما اگر در ملتی شعار جنگ و تحجر بود این شعاری داعشی است. البته جنگ هنگام هجمه دیگران که حالت دفاعی دارد، مقدس می شود اما اگر همان جا و همان روز در میان دو نفر که شمشمیر علیه هم می کشیدند کسی پرچم صلح بلند کرد سخن او درست و مورد قبول است؛ مانند صلح امام حسن(ع) که نشأت گرفته از روح اسلام است.

انصاری ادامه داد: اگر بخواهیم پیرو خط امام باشیم و شاخص هایی در اختیار داشته باشیم که حرکت ما الهی است یا خیر باید ببینیم که این شاخصه ها به چه میزان در آن وجود داشته است. البته اصلاح طلبی به معنای جناح بازی نیست بلکه به معنای بیرون آمدن از کدورت ها و حصارهایی است که از دورن آن نفاق ها، اهانت ها و فحش ها برمی خیزد.

وی یکی دیگر از نشانه های جامعه اسلامی را محبت به اهل بیت(ع) خواند و گفت: بر این اعتقادم که قوام انقلاب ما در گرو احترام به اهل بیت و یادگاران امام و کسانی است که در مسیر امام بوده اند؛ آنهایی که در راه امام و مبارزه و دفاع و مقدس و مسیر ولایت بوده اند.

انصاری ادامه داد: اگر کسی خوشحال باشد که به یکی از یاران امام اهانت شد و جامعه سکوت کرد یا اگر کسی در دل خوشحال باشد که کسی از یاران امام کنار نشسته است، این راه غیر خدا و مکتب انبیاء است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، مراسم بزرگداشت امام با حضور مردم و سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به خوبی برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین