Sunday 19 May 2024| ۰۵: ۳۴ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
آمارهای ثبت شده از دهه‌های قبل همواره حاکی از بالا بودن جمعیت زنان نسبت به مردان بوده است.
طبق آمار جدید در برخی از کشورهای اسکاندیناوی، جمعیت مردان از زنان فراتر رفته و کارشناسان در توضیح علت آن سردرگم شده‌اند.

به گزارش آستان، آمارهای ثبت شده از دهه‌های قبل همواره حاکی از بالا بودن جمعیت زنان نسبت به مردان بوده است.

درحقیقت این روند در بسیاری از کشورهای غربی متداول بوده که مردان در اقلیت باشند و دلیل اصلی آن، نرخ امید به زندگی و نوع رفتار است.

زنان به طور معمول عمر طولانی‌تری دارند و رفتارهای ریسک‌گریزی بیشتری از خود نشان می دهند و به همین دلیل بیشتر عمر می‌کنند. اما این وضعیت در کشورهای اسکاندیناوی تغییر کرده است. این تغییر شرایط ابتدا در نروژ مشاهده شد و اکنون در سوئد نیز رخ داده است.

بررسی ها حاکی از آن است که اکنون تعداد مردان در این منطقه از زنان پیشی گرفته و افزایش جمعیت آنان با سرعت هشداردهنده‌ای ادامه دارد. به طور مثال در مارس 2015 در سوئد تعداد 277 مرد بیشتر از زن بوده است که تفاوت بسیار ناچیزی است اما تنها در یک سال این شکاف افزایش یافته و به رقم 12 هزار نفر رسیده است.

"فرانسسکو بیلاری" از دانشگاه آکسفورد گفت: این پدیده جدیدی در اروپاست. همچنین در کشورهایی همچون دانمارک و سوئیس نیز نسبت جنسیتی به هم نزدیک شده و این شکاف در انگلیس و آلمان در حال از بین رفتن است.

به گزارش MNN، کارشناسان در توضیح این وضعیت می‌گویند: ساده ترین دلایل برای افزایش جمعیت مردان، عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تر آنها است. همچنین وجود داروهای جدید و خدمات مراقبتی موثر به این وضعیت کمک کرده است.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: