Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۰۷ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
امام (ره) در روزهای آخر خیلی به یادگارشان حاج سید علی آقا توجه داشت و حتی می گفت نگذارید علی پیش من بیاید تا این علاقه شدید مانع از عروج پاک و صادقانه حضرت نشود.
آیت الله نورمفیدی: باید حواسمان باشد تا دشمن امام (ره) را خراب نکند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان خواستار توجه ویژه روحانیت به توطئه های دشمن شد و گفت: باید مراقب انقلاب و ریشه های انقلاب بود. 

به گزارش آستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در همایش مبلغین ماه مبارک رمضان که در حوزه علمیه گرگان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین شدن روحانیت تبلیغ دین است و بهار این تبلیغ در ماه مبارک رمضان است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: همه باید آماده شویم و دل های خود را پاک کنیم. باید نیت های خود را آماده کنیم و اگر چنین باشد خدا هم دستگیری می کند تا بتواینم در امر تبلیغ موفق باشیم.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: برخی رسانه های غربی چندی پیش اطلاع رسانی کرده اند که می خواهند اسناد ارتباط امام راحل (ره) با آمریکا را در قبل از انقلاب منتشر کنند. لذا ممکن است این توطئه بی بی سی در ذهن مردم بی اطلاع تاثیر بگذارد و در این شرایط روحانیت باید آماه دفاع از شخصیت امام باشد تا دشمنان نتوانند به اهداف خود دست یابند.

وی بیان کرد: امام (ره) از سال 42 تا بعد ازانقلاب سختی های زیادی را برای دفاع از اسلام تحمل کرد. حتی دشمن می خواست، قسم خوردن به قرآن در مجلس را بردارد و مشخص بود پشت پرده چیست.

وی بیان کرد: با صراحت اعلام می کنم امام یک تنه در شرایط سخت قبل از انقلاب وارد شد و همه چیز را از جمله زندان و تبعید را به جان خرید تا از اسلام و مملکت دفاع کند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: طی سال های مبارزه ایشان حتی یک مورد نمی توان مشاهده کرد که کارهای ایشان نشانه نفسانیت و منیت باشد و همه می توانند بر این نکته شهادت دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این هر چه در زمان انقلاب داریم از امام (ره) داریم، بیان کرد: وقتی عمل جراحی امام (ره) موفق بود مقام معظم رهبری می خواستند دست پزشک امام (ره) را از شدت خوشحالی ببوسند و این نشانه ارادت ایشان به حضرت امام (ره) و شهادت مقام معظم رهبری به صداقت و درستکاری ایشان است.

امام جمعه گرگان با بیان این که باید حواسمان باشد تا دشمن امام (ره) را خراب نکند، تصریح کرد: دشمن می خواهد با این کارها انقلاب را ضربه بزند. اما باید یادآور شد که ما در تاریخ اسلام داریم که رسول مکرم اسلام (ص) مکاتبات و فعالیت هایی داشتند که یکی ازآن ها صلح نامه بود. 

وی اضافه کرد: یکی از مواد صلح نامه خیلی ها را عصبانی کرده بود زیرا باعث محدودیت مسلمان ها شده بود؛ اما این مساله هیچ خدشه ای به اساس حضرت رسول (ص) وارد نکرد. لذا ما فرض می گیریم در شراط خاص آن زمان مکاتباتی هم توسط حضرت امام (ره) شده باشد اما آیا خدشه ای به اساس ایشان وارد است؟

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: همه شاگردان و نزدکیان به صداقت و اساس حضرت امام (ره) شهادت می دهند. رسانه های مانند بی بی سی همیشه مکار و فریبگر بوده اند و اگر به ظاهر هم حرفی بزنند پشت سرش اهدافی دارند.

امام جمعه گرگان خواستار توجه ویژه روحانیت به توطئه های دشمن شد و گفت: باید مراقب انقلاب و ریشه های انقلاب بود. 

وی تصریح کرد: امام (ره) در روزهای آخر خیلی به یادگارشان حاج سید علی آقا توجه داشت و حتی می گفت نگذارید علی پیش من بیاید تا این علاقه شدید مانع از عروج پاک و صادقانه حضرت نشود. امیدواریم بیت امام (ره) تا ظهور حضرت مهدی (عج) برای کشور و نظام نورافشانی کند.

استاندار استان گلستان نيز در همایش مبلغین ماه مبارک رمضان که در حوزه علمیه گرگان و با حضور حجت الاسلام سید علی خمینی برگزار شد، اظهار کرد: سالگرد امام (س) را برای بیعت با افق فکری امام (ره) برگزار کنیم و خود را با این افق فکری ارزیابی می کنیم.

به گزارش آستان،حسن صادقلو استاندار استان گلستان، با بیان این که ما حضور خود را در این گونه جلسات ملی و بین المللی اعلام می کنیم، بیان کرد: روحانیت هم باید مطالبه گر باشد و هم به مطالبت پاسخگو باشد.

وی با طرح این سوال که نسبت روحانیت با اقتصاد مقاومتی چیست؟ ادامه داد: مقام عظمای ولایت در عصاره رهبری خود برای دنیا اقتصاد مقاومتی را طراحی کردند و حال باید جایگاه روحانیت در اقتصاد مقاومتی را بررسی کرد.

صادقلو تصریح کرد: تراز اقتصاد مقاومتی دقیقا یک وحدت همه جانبه و یک اراده در اندام تمام جامعه و نظام است. اگر این همترازی دراندام جامعه اتفاق نیافتد نمی توان اقتصاد مقاومتی را به سرمنزل رساند.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی را نباید فقط از دولت مطالبه کرد بلکه بخشی از آن بر عهده روحانیت است. شرایط منطقه ای و جهانی اقتصاد مقاومتی روشن است.

مقام عالی دولت در استان گلستان اظهار کرد: 24 بند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و بر همین اساس 12 برنامه تدوین شد. وزارت خانه ها نیز برنامه های مختلفی تهیه کردند. 

وی بیان کرد: حوزه صنعت و معدن باید 7500 واحد اقتصادی که رو به رکود یا تعطیلی است را به نتیجه مثبت برساند. حوزه صنعت معدن هم برای 12 هزار واحد اعلام کرد.

استاندار گلستان گفت: حوزه صنعت معدن هفت مصوبه دارد که سال 95 اعلام می شود. ما برش استانی خود را اعلام کردیم و 325 واحد اقتصادی داریم که باید از رکود و تعطیلی بیرون بیاید.

وی اظهار کرد: 420 میلیارد تومان ظرفیت تسهیلایت قائل شدند با 22 میلیار تومان یارانه که ظرفیت واحد های کوچک و بزرگ متفاوت است. برای واحد های کوچک یک تا یک نیم میلیارد درخواست تسهیلات کردیم و برای بنگاه های بزرگ هم بیش از دو میلیارد تومان.

صادقلو ادامه داد: برش استانی حوزه صنعت اتفاق افتاده است. در حوزه های کشاورزی و گردشگری هم برنامه ریزی شده است. در آینده هم گزارش عملکرد همه حوزه ها را اعلام می کنیم.

وی اعلام کرد: دولت اراده مصمم دارد اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برساند اما نمی توان گفت همه مشکلات برطرف می شود. دولت هر هفته جلسات خواهد داشت و ماهانه به ستاد مرکزی گزارش عملکرد می دهد. گاهی معاون ریاست جمهور شخصا در استان ها حضور می یابند.

وی خاطرنشان کرد: دو برنامه ملی هفتم و یازدهم دقیقا در راستای نقش روحانیت در اقتصاد مقاومتی است. برنامه هفتم فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گلستان تصریح کرد: روحانیت مورد اعتماد جامعه است و دین اعتماد نقش اساسی در فرهنگ سازی دارد. لذا روحانیت کمک بزرگی است. برنامه یازدهم هم مردمی کردن اقتصاد است.

 یک رابطه بین برونسپاری و مردمی کردن فعالیت ها است و روحانیت نقش اساسی در مردمی کردن برنامه ها دارند.

وی بیان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند روحانیت به عنوان فرهنگ ساز در بین مردم هستیم. باید روحانیت نقش فکری خودش را در جامعه ایفا کند.باید در منبرها نسبت به استفاده از تولیدات داخلی فرهنگ سازی شود. 20 درصد از درس خارج باید صرف اقتصاد مقاومتی شود.

استاندار گلستان افزود: جامعه روحانیت را معتمد خود می داند و روحانیت باید از این ظرفیت برای تبلیغ استفاده بهینه کنند.اراده ها در دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی جدی است و در آینده نزدیک با همت جمعی توفیقاتی به دست خواهیم آورد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین