Friday 29 March 2024| ۱۶: ۲۱ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
وی یادآور شد: سه مقاله مرتبط با موضوعات جهان اسلام نیز به دو زبان انگلیسی و عربی در بسته هایی که برای مهمانان در قالب لوح فشرده درنظر گرفته شده است، وجود دارد. کل داشته های ترجمانی ما، کتاب های قلمی حضرت امام، مقالات، تصاویر و ... در لوح های فشرده است که در قالب بسته های فرهنگی ب مهمانان داده می شود.
مسوول کمیته خبری ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) با اشاره به حضور 400 مهمان خارجی در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی تصریح کرد: این مهمانان سفرای کشورهای خود در ایران هستند و ارتباطمان را از این پس رای همکاری در حوزه شناخت امام خمینی (س) ادامه می دهیم.
به گزارش آستان، محمدرضا عبداللهی فرد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اظهار کرد: ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام، در سال جاری مانند سنوات گذشته دعوت از مهمانان خارجی را به عهده داشته است؛ معاونت بین الملل موسسه تنظیم و نشر امام با همکاری سازمان های مختلف از جمله دفاتر فرهنگی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت و مجمع تبلیغ مذاهب اسلامی این کار را انجام داد.
وی با اشاره به برنامه هایی که برای مهمانان خارجی برگزار شده است به نخستین نشست نقش آفرینی زنان در جهان معاصر از منظر امام خمینی (س) اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم به این حلقه مفقوده توجه شود بنابراین شب گذشته نخستین نشست بانوان و هم اندیشی آن ها درمورد اندیشه های امام خمینی با حضور زنان مهمان خارجی که به عنوان سفرای کشورهای خود حضور پیدا کردند، برگزار شد.
مسوول کمیته خبری ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) تصریح کرد: در این نشست بانوانی از بیت امام هم حضور داشتند و این نشست به دبیری خانم مصباحی برگزار شد. امروز هم همایشی در هتل لاله به عنوان "امام خمینی (س) و امت اسلامی" برگزار می شود. پیش از این نیز همایش "گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (س) و جهان معاصر" برگزار شده است.
عبداللهی فرد افزود: در روز چهاردهم خرداد که اصلی ترین برنامه است، مهمانان خارجی در مراسم ارتحال حضرت امام است. در روز پانزدهم هم مهمانان را به سفر مشهد می بریم. مهمانان علاقه زیادی به زیارت حرم امام رضا (ع) دارند بنابراین بستر آماده شده است و با همکاری مجموعه های مختلف این سفر یک روزه صورت می گیرد.
وی درمورد تعداد مهمانان خارجی نیز با تاکید بر این که بیش از 400 مهمان خارجی را در سال جاری پذیرا بودیم، گفت: این مهمانان از قاره های مختلف به ایران آ و دبیرخانه ستاد خارجی ارجاع داده می شود و سوابق تحصیلاتی، شرایط مهمانان، سخنرانی های پیشنهادی و ... بررسی شده بنابراین مهمانان گلچینی از عداد بیشتر معرفی شده به مجموعه هستند. تلاش شده است که بر غنای علمی و فرهنگی شرکت کنندگان افزوده شود.
مسوول کمیته خبری ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) با اشاره به این که نسبت به سال گذشته مهمانان حدود 40 درصد افزایش کیفی سطح آگاهی داشتند و افزایش 20 درصدی تعداد مهمانان را شاهدیم، گفت: تلاش می شود این ارتباطات با موسسه تنظیم و نشر آثار امام و بخش بین الملل ادامه پیدا کند. در سنوات گشته متاسفانه این ارتباط حفظ نشده بود اما ما درصدد آشنایی مهمانان با آثار امام خمینی هستیم بنابراین سه سایت غر فارسی، عربی، انگلیسی و اردو را دایر کردیم. مهمانان علاقه مندی خود را نشان دادند تا بتوانند در این درگاه های سایت و پرتال ها بتوانند در تولید محتواهای مناسب مخاطب غیر ایرانی و کشورهای مقصد باشد.
عبداللهی فرد تاکید کرد: هدف ما بر این است که بتوانیم آثاری را که تا کنون به زبان های مختلف ترجمه شده است را معرفی کنیم و مهمانان با همایش های سال های گذشته آشنا شوند. ویژه نامه دوزبانه ای را تهیه کردیم که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و تازه های نشر این موسسه را معرفی می کند.
وی یادآور شد: سه مقاله مرتبط با موضوعات جهان اسلام نیز به دو زبان انگلیسی و عربی در بسته هایی که برای مهمانان در قالب لوح فشرده درنظر گرفته شده است، وجود دارد. کل داشته های ترجمانی ما، کتاب های قلمی حضرت امام، مقالات، تصاویر و ... در لوح های فشرده است که در قالب بسته های فرهنگی ب مهمانان داده می شود.
مسوول کمیته خبری ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) با اشاره به این که کمیته خبری ستاد خارجی نیز فراخوانی را برای اصحاب رسانه ارسال کرده است تا بتوانند برنامه هایی را تهیه کنند و از نشست های تخصصی بر اساس موضوعات مهم و کلیدواژه های مشخصی که درمورد مسایل روز و جان اسلام است، بهره ببرند.، گفت: در سال جاری تلاش چشمگیری صورت گرفته و شاهد رشد قابل توجهی هستیم. رسانه های صوتی و تصویری و سایت ها اقبال خوبی را نشان داده اند.
عبداللهی فرد خاطرنشان کرد: موسسه تنظیم و شر آثار بین الملل این آمادگی را دارد که با اصحاب رسانه همکاری نزدیک و مشخصی را داشته باشد. درعین حال برنامه ای هم بای مستندسازی حضور مهمانان در مراسم سال جاری درنظر گرفته شده است به گونه ای که حضور مهمانان را از ابتدا تا روز پایانی در زمان های کوتاه نشان می دهد. بدین صورت این مستندها از سایت های غیرفاسی موسسه قابل رؤیت است.
وی با اشاره به این که تنوع کشورهای مهمانان بیشتر از سایر دوره ها بوده است، به گونه ای که در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (س) پذیرای مهمانان از تانزانیا، بنگلادش، ترکیه، کویت،آلمان، بنگلادش، کویت، هلند، آفریقای جنوبی، اتریش، رومانی، اردن، کروواسی، پاکستان نخجوان و ... هستیم.
مسوول کمیته خبری ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) با تاکید بر این که تلاش مجموعه ما این است که بتوانیم ارتباطمان را پس از ایام ارتحال نیز ادامه دهیم، گفت: حوزه مخاطب شناسی و ارتباطات معاونت بین الملل برنامه مشخص و هدفمندی را برای ارتباط با مهمانان شرکت کننده در مراسم سال جاری دارد تا در شبکه های تلگرام، فیس بوک و توییتر بتوانیم ارتباط نرم افزاری و وب سایتی را با مهمانان ادامه دهیم.
عبداللهی فرد تصریح کرد: بین مهمانان عزیز ما بعضا محققین، مترجمین و ... حضور دارند که برای همکاری با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اعلام آمادگی کرده اند. با توجه به این که این مهمانان سفیران کشورهای خود در ایران هستند، می توان بیشترین استفاده را از این مساله کنیم. در سال جاری به صورت عملیاتی نرم افزاری وجود دارد که بانک مهمانان خارجی است که اطلاعات محققین، مولفین در این بانک اطلاعاتی موجود است.
وی با اشاره به این که ریاست ستاد خارجی موسسه از حدود 2 ماه پیش جلسات میدانی و خوبی را با نمایندگان سازمان های مرتبط برگزار کرده است، گفت: در این جلسات همفکری و هماهنگی با مراکز مختلف با توجه به نوع حوزه کاری که هر بخش دارد، انجام شده است. این جلسات باعث شده تا هماهنگی کار بیشتر شود.
مسوول کمیته خبری ستاد خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (س) ادامه داد: در عین حال نمایشگاه عکسی را نیز در کتابخانه ملی با عنوان "لبخند روح الله" دایر کردیم که به صورت غیر مستقیم به جنبه های مختلف اخلاقی و عرفانی حضرت امام خمینی پرداخته است. برخی از عزیزان سوالاتی و پیشنهادهایی درمورد کتاب های ترجمه شده و موضوعات روز در حوزه مخاطب شناسی و ارتباطات دو سویه دارند؛ بنابراین تلاش می شود با مهمانان در ارتباط باشیم و محتوای تخصصی بر اساس نوع نگاه مخاطب خاص کشورهای مقصد تولید شود.
عبداللهی فرد با تاکید بر این که منظومه فکری امام فراگیرو گسترده است و دوستان حضرت امام مختص ایران نیستند، اظهار کرد: در اقصی نقاط دنیا دوستداران حضرت امام هستند و چه بسا نظرات و بحث ای عمیق تر و کاربردی تری داشته باشند، معاونت بینالملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) همواره از این موضوع استقبال کرده است.
وی یادآور شد: همچنین از طریق پست الکترونیک ارتباطاتمان را با مهمانان خارجی در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی حفظ خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین