Friday 26 April 2024| ۰۳: ۴۵ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
در تحلیل یک پژوهشگر مطرح شد:
انتخابات آمریکا برای ایران از اهمیت بالایی برخودار است و اینکه هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ کدام شان به کاخ سفید راه پیدا کنند، می تواند برای ایران هم مهم باشد.
علی بیگدلی استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل بین الملل در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هیلاری کلینتون از‌‌ همان سالهایی که به عنوان بانوی اول ساکن کاخ سفید بود، تمایل شدیدی نسبت به یهودی‌ها و اسراییل از خود نشان می‌داد و یهودی‌ها هم هزینه‌های زیادی برای موفقیت او در انتخابات ریاست جمهوری متحمل شده‌اند تا در صورت کاخ سفید نشینی‌اش بتواند استفاده‌های مطلوب را ببرند.

این استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود: حتما یکی از اهداف شان مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی و مخصوصا مساله برجام خواهد بود.البته این توضیح لازم است که برجام چیزی نیست که به راحتی مخدوش شود.

وی ادامه داد: البته ترامپ یا هر فرد دیگری به راحتی می‌تواند تعهدات کشورش نسبت به توافق هسته‌ای را نادیده بگیرد. اما خسارت و تبعاتش را هم باید به جان بخرد. 

بیگدلی تاکید کرد:به همین دلیل، نه ترامپ و نه هر کس دیگری با وجود ادعاهایی که تحت تاثیر رقابت انتخاباتی مطرح می‌کنند، نمی‌تواند نگاهی منفی به برجام داشته باشد. آمریکا در صورت خلف وعده دولتش، هویتش را در جامعه جهانی از دست خواهد داد.

علی بیگدلی در پایان سخنانش اظهار داشت: نتیجه انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ هیلاری را پس از ۱۶ سال دوباره کاخ سفید نشین خواهد کرد که باید تاکید کرد، با توجه به ویژگی‌های ترامپ، هیلاری دردسر‌هایش برای ایران کمتر خواهد بود. همانطور که اوباما در چند سال گذشته نشان داد که موضع نسبتا نرمی نسبت به ایران دارد.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: