Friday 03 May 2024| ۱۵: ۰۷ - جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
نماینده منتخب مردم تهران در گفت و گو با آستان:
خانواده یک پدیده اجتماعی است که خداوند خلق کرده است .به علت اینکه پدیده توسعه در جوامع شکل گرفته است بخشی از وقت زنان در بیرون از منزل صرف می شود و زنان در امور اجتماعی مشارکت پیدا کرده اند.تامین معاش در خانواده یکی از عواملی است که به فعالیت زنان در جامعه دامن می زند.
ماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به تحولاتی که در بافت خانواده ایجاد شده و نگاه جدی تر مجلس به مقوله زنان شاغل را بیشتر می طلبد گفت:تحولات اخیر جامعه جهانی  و مسائل مختلف فرهنگی که به وجود آمده اهمیت نهاد خانواده را بیش از پیش مشخص کرده است. از سوی دیگر  اینکه به هر حال بخش عظیمی از حقوق بشر با وجود خانواده تامین می شود و نهادی است که حذف شدنی نیست.بنابراین مجلس باید نسبت به کاهش ساعت کاری زنان برنامه هایی را تدوین کند.

دکتر سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس دهم در گفت و گو با آستان افزود: نیازهای روحی و تکاملی انسان در خانواده کامل می شود و والدین می توانند این نیازها را  برآورده سازند .از این رو آرامش انسان برای رشد اجتماعی در خانواده باید ابتدا مادر تامین شود چنانچه مادران شاغل در خانه حضور داشته باشند و ساعت  کاری شان کاهش یابد محیط خانواده به لحاظ روانی تامین می شود.

دکتر جلودارزاده ادامه داد: مقوله خانواده به  عنوان یک سیاست کلی در چشم انداز 1404 دیده شده است  و به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی به حساب می آید.در نتیجه حضور مادر در خانواده در کنار فرزند یک حضور لازم و قطعی است به خصوص برای کودکان سن کم.

وی تاکید کرد:فرزندان سن کم در سنین کودکی  باید فرهنگ را از مادر بیاموزند .لذا تثبیت شخصیت افراد در خانواده پایه ریزی می شود و حضور مادران در خانواده کنار اعضای این نهاد مهم بسیار حائز اهمیت است.کودکانی که از موهبت حضور مادر در خانواده محروم هستند شاید شخصیت ثابتی به لحاظ اجتماعی ندارند و ممکن است هویت شان چندگانه شکل بگیرد در نتیجه با سایر اعضای خانواده در تعارض قرار می گیرند.

نماینده منتخب مردم تهران ادامه داد: خانواده یک پدیده اجتماعی است که خداوند خلق کرده است .به علت اینکه پدیده توسعه در جوامع شکل گرفته است بخشی از وقت زنان در بیرون از منزل صرف می شود و زنان در امور اجتماعی مشارکت پیدا کرده اند.تامین معاش در خانواده یکی از عواملی است که به فعالیت زنان در جامعه دامن می زند از این رو اگر بخواهیم شرایط جدید را در خانواده مدیریت کنیم در سنین پیش دبستان به بعد فرزندان به حضور مادر بیشتر نیاز دارند از این رو مجلس باید برای زنان شاغل یک تمهیداتی را در نظر بگیرد.

به گزارش آستان وی با اشاره به بازنگری قوانین مربوط به کار زنان  بیان کرد:یکی از راهکارهایی اساسی برای کاهش ساعت کاری زنان شاغل ایجاد مهدهای کودک در نزدیکی محل کار مادران شاغل است. همچنین در برخی موسسات کاهش ساعت کاری زنان توافقی است و زنان شاغل در توافق با مدیران مجموعه خود زودتر به خانه می روند که این مسئله نیز در محیط های کاری راندمان کار را نیز افزایش می دهد.به هر حال بازنگری برخی قوانین و تعریف موارد قانونی جدید برای زنان شاغل باید در راس امور مجلس دهم قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین