Wednesday 15 May 2024| ۱۰: ۴۶ - چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
عضو شاخص موتلفه اسلامی در گفت و گو با آستان؛
اصولا سهیمه بندی در مجلس شورای اسلامی نمیتواند رفتاری صحیح تلقی شود. چون هر منتخبی که رای آورده، نماینده و وکیل تک تک ملت محسوب می شود.
عضو شاخص موتلفه اسلامی با اشاره به شروع به کار مجلس دهم گفت: دهمین دوره قوه مقننه در حالی کارش را شروع کرد که از سلیقه ها و دیدگاههای گوناگون و مختلفی برخوردار است و به همین دلیل این امیدواری به وجود آمده که تضرب رای موجب تصمیم های کارشناسی شود. 

بادامچیان در گفت و گو با خبرنگار آستان ادامه داد: قبل از پاسخ دادن به سئوال، البته لازم میدانم بگویم که بحمدالله در نظام جمهوری اسلامی انتخاباتی با حضور 34 میلیونی و رای هایی کاملا آزاد انجام شد تا مهر تاییدی دیگر بر مردمسالاری دینی زده شده باشد.

وی افزود:  این افتخاری فراموش نشدنی برای نظام مردم سالاری دینی است، آن هم در روزهایی که دموکراسی غربی به طور کامل ملموسی به خاطر تصمیمِ غلطِ تصمیم گیران کشورهای غربی زیر سئوال رفته است.

اسدالله بادامچیان  همچنین در پاسخ به این سئوال که "آیا سلیقه های مختف سیاسی سهمی برابر دارند" به آستان گفت: این نوع سئوال پرسیدن را قبول ندارم. اصولا سهیمه بندی در مجلس شورای اسلامی نمیتواند رفتاری صحیح تلقی شود. چون هر منتخبی که رای آورده، نماینده و وکیل تک تک ملت محسوب می شود.

وی تاکید کرد: لذا همه نمایندگان با هر سیلقه و دیدگاه سیاسی که دارند، باید برای ارتقاء سطح اقتدار کشور و کاهش مشکلات و البته افزایش اعتماد عمومی تلاش کند و از هیچ کوششی دریغ نکند. انتظارات از قوه مقننه را قانون اساسی، رهنمودهای امام خمینی (س) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص کرده اند.

 بادامچیان تصریح کرد: با این حال، میتوان اینطور گفت که قانونگرایی، رفتار اسلامی و حاشیه گریزی مواردی هستند که بی توجهی به آنها تحت هیچ شرایط و با هیچ بهانه ای توجیه نمیشوند. همچنین شرایط هر مجلسی هم بستگی به وضعیت موجود و رای مردم دارد. در واقع خواسته های مردم در رای هایشان نمود دارد.
منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین