Wednesday 01 May 2024| ۰۰: ۳۹ - چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
به نظر می رسد در حال حاضر رسانه ها از بازنمایی هویت و جایگاه واقعی زنان و در انعکاس موفقیت های چشمگیر آنها در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامانده اند و نتوانسته اند همگام با زنان، به بازنمایی فعالیت های آنها بپردازند.
هرمز شجاعی مهر مجري تلويزيون و مدير مسول مجله خانواده سبز  اظهار کرد:  معمولا در همه جوامع رسانه ها بستر ساز اتفاقات بزرگ هستند که اين موضوع خصوصا در مسايل فرهنگی ملموس تر است؛ حضور بانوان ايراني تاكنون در عرصه های مختلف  بسیار خوب ، ارزنده و اثرگذار بوده است رسانه ها می توانند اين حضور موثر و موفق را به جامعه بازتاب دهند تا زمینه ساز موفقیت های بیشتری شود اما به اعتقاد من تاكنون آن طور که باید در رسانه های مکتوب و رسانه های دیداری و شنیداری به اين موضوع پرداخته نشده است و پرداخت برخي رسانه ها نيز گذرا و سطحي بوده است.

به گزارش آستان به نقل از تدبیر 24، این فعال رسانه ای گفت : علیرغم ظرفیت های گسترده ای که رسانه ها برای بازنمایی هویت و جایگاه واقعی زنان دارند، تاکنون از این ظرفیت های بدرستی استفاده نشده است و حضور موفق زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که همراه با غلبه بر بسیار از محدودیتها بوده، آنگونه که باید در رسانه ها انعکاس نیافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسايل زنان به عنوان يك دغدغه در رسانه ها مطرح است، گفت:  قطعا مسايل حوزه زنان بدليل اهميت موضوع، بايد بعنوان يك دغدغه در رسانه ها مطرح باشد؛ و تنها در اين صورت است كه شاهد يك بازنمايي واقعي و اثرگذار از هويت زنان در رسانه ها خواهيم بود ولی متاسفانه تا به حال کم کاری شده است.  

وی همچنین افزود: حضور بانوان در عرصه جامعه در تمامحوزه ها اعم از اقتصادی تا هنری،فرهنگی و ورزشی با اهمیت است و خوشبختانه بانوان ما علی رغم همه ی محدودیت ها در این عرصه ها خوش درخشیدند بنابراین رسانه ها وظیفه دارند حداقل پا به پای بانوان و حتی بالاتر از عملکرد فعلی بانوان به این حوزه بپردازند تا مردم ضرورت حضور بانوان در این عرصه ها را بیشتر احساس کنند.

شجاعی مهر توضیح داد: به نظر می رسد در حال حاضر رسانه ها از بازنمایی هویت و جایگاه واقعی زنان و در انعکاس موفقیت های چشمگیر آنها در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی  و اجتماعی جامانده اند و نتوانسته اند همگام با زنان، به بازنمایی فعالیت های آنها بپردازند.
 
 
وی در مورد نقش جشنواره "زن، خانواده و رسانه"  در تبیین درست جایگاه زنان در جامعه اظهار کرد:  برگزاری چنین برنامه هایی بسیار اهمیت دارد اما  از آن مهم تر، اطلاع رسانی برای مردم است تا مردم بدانند این چنین برنامه هایی با عناوین خاص بانوان در کشور در حال برگزاری است. به اعتقاد من چنين جشنواره هايي كه مي تواند سطح حساسيت رسانه ها به مسايل زنان را افزايش دهد باید به صورت مرتب و دوره اي برگزار شود.

علاوه بر اين، پرداختن به مسايل خانواده و زنان در برنامه های تلویزیونی اعم از فیلم ها و برنامه های آموزشی موثر و آموزنده بايد جدي گرفته شود و نباید تنها به برگزاری همایش ها و سمینارها بسنده كرد. 

منبع:تدبیر24

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین