Saturday 27 April 2024| ۰۱: ۱۶ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر:
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوراز استمرار اجرای طرح غربالگری پیش دبستانی ها در حوزه اعتیاد خبر داد و گفت: این طرح از سال 94 در کشور آغاز شده و با توجه به ضرورت آن برای امسال هم گسترش می یابد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوراز استمرار اجرای طرح غربالگری پیش دبستانی ها در حوزه اعتیاد خبر داد و گفت: این طرح از سال 94 در کشور آغاز شده و با توجه به ضرورت آن برای امسال هم گسترش می یابد.

به گزارش آستان،پرویز افشار اظهارداشت: در طرح غربالگری اعتیاد، علاوه بر پیش دبستانی ها، دانش آموزان اول و دوم دبستان هم مورد آزمایش ویژه قرار می گیرند تا از سلامت جسم و روان آنها اطمینان حاصل شود.

وی گفت: همه کودکان پیش دبستانی که برای اولین بار قصد ورود به سیستم آموزشی کشور را دارند بوسیله تست هایی ویژه توسط کارشناسان غربالگری می شوند تا از صحت و سلامت جسمی و روانی آنان در حوزه اعتیاد اطمینان حاصل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر مقوله‌ آموزش کودکان در هشت سال اول زندگی اظهارکرد: باید نهایت اهتمام را درامرآموزش و چگونگی شکل گیری شخصیت نوبابگان کشورمان داشته باشیم، بگونه ای که شاکله روحی و روانی و شخصیتی کودکانمان را به گونه ای شکل دهیم که بتوانند در سال های بعدی زندگی بخوبی از خود مراقبت کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه ضرورتی ندارد در آموزش های کودکان نامی از مواد مخدر برده شود، گفت: کودکان با این آموزش ها باید هنجارها و ناهنجاری ها را بشناسند واگر این کار با آموزش های مناسب و درست بخوبی انجام شود و ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر موفق خواهیم بود. 

افشار، گروه های زنان و کودکان و نوجوانان را از اولویت های جدی کار ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد وافزود: مداخلات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را درحوزه نوجوانان و کودکان وظیفه خود می دانیم واین موضوع در دستور کار ما قرار دارد. 

** ارتکاب جرم کودکان خانواده های نابهنجار27 برابر بیشترازدیگران کودکان 
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: احتمال ارتکاب به جرم در کودکان خانواده های نابهنجار 27 برابر بیشتر از دیگر کودکان است و اگر مداخلات پیشگیرانه و آموزش درباره کودکان در سال های اولیه زندگی به موقع انجام نشود شاهد وقوع جرم از سوی این کودکان خواهیم بود.

افشار گفت: کودکانی که درخانواده های خشن،‌ نابهنجار و از هم گسیخته بزرگ می شوند در سال های اول و دوم دبستان اگر در مدرسه نظم را بیاموزند و تحت آموزش مناسب قرار گیرند در آینده کمتر دچار جرم و جنایت و رفتارهای ضد اجتماعی می شوند اما اگر این اتفاق نیفتد آنان ، تنش،‌تضاد، خشونت و پرخاشگری را به عنوان هنجار در زندگی فرا می گیرند و با این مقوله ها نیز بزرگ می شوند که تغییر آنان در بزرگسالی سخت خواهد بود.

 پیش تر علیرضا جزینی قائم مقام سابق دبیر کل ستاد مبارزه با ستاد مواد مخدر کشور نیز گفته بود که یک درصد دانش آموزان کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند که از این تعداد چهار دهم درصد مواد مخدر صنعتی شیشه مصرف می کنند.

جزینی، شمار معتادان کشور را یک میلیون و 325 هزار تن اعلام کرده و افزوده بود که میزان مصرف مواد مخدر در کشور به طور تقریبی سالانه حدود 450 تن است.

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: