Tuesday 21 May 2024| ۱۰: ۵۰ - سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
رئیس سازمان دارالقرآن کریم در گفت و گو با آستان:
ما باید در ماه رمضان خود را برای 11 ماه دیگر سال بیمه کنیم و یکی از مواردی که می‌شود ذخیزه کرد همین ارتباط با قرآن است که طی سال باید وجود داشته باشد اما فینال این کار در ماه رمضان است.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر امام راحل(س) الگویی برای دیگر نهادها است.
 
مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور که در ششمین روز از محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر امام راحل(س) حضور پیدا کرده بود در گفت و گو با خبرنگار آستان اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و در حرم بنیانگذار جمهوی اسلامی، اقدامی بسیار پسندیده و خوب است و چنانچه این اقدام تبدیل به الگویی برای دیگر بخش‎ها و سازمان‌ها خواهد شد.
  
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور بیان کرد: اینکه بتوانیم از فضای معنوی حرم مطهر امام راحل(س) حداکثر استفاده را ببریم، تمرینی است تا انس با قرآن را در زندگی‌مان بیشتر کنیم و همچنین در دیگر ماه‌ها نیز ارتباط خود با قرآن و معنویات قطع نکنیم و در این زمینه باید از مسئولان حرم نهایت تشکر را کرد که این ابتکار را به خرج داده و این فضا را برای کارکنان حرم مطهر مهیا کرده‌اند.
 
قره شیخلو تصریح کرد: ارتباط با قرآن و برگزاری این محافل در روحیه‌ی شغلی افراد نیز موثر است چرا که کسانی که با قرآن مانوس و در ارتباط‌ند در زمینه‌ی کاری و شغلی نیز بهتر رفتار کرده و سعی می‌کنند تا به وظایفشان به درستی عمل کنند، به خصوص که در این مکان مقدس با مردم و ارباب رجوع سر و کار دارند و کارهایی که در رابطه با مراجعان انجام می‌دهند حساس و تاثیرگذار است.
 
این مقام مسئول که خود نیز قاری قرآن است محفل انس با قرآن در حرم مطهر امام راحل(س) را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: این برنامه در زمان مناسب و مختصری در خصوص بحث اصلی که همان قرآن است و در فضایی مانند حرم مطهر امام راحل(س) برگزار می‌شود و تمام این عوامل دست به دست هم داده تا فضای قرآنی خوبی در اینجا پدید آید.
 
وی تاکید کرد: همه ی ما موظفیم تا جایی که می‌توانیم برای انس با قرآن وقت بگذاریم و ماه رمضان نیز فرصت بسیار خوب و مناسبی جهت این موضوع و رابطه با معنویات است، چنانچه ما باید در ماه رمضان خود را برای 11 ماه دیگر سال بیمه کنیم و یکی از مواردی که می‌شود ذخیزه کرد همین ارتباط با قرآن است که طی سال باید وجود داشته باشد اما فینال این کار در ماه رمضان است.
 
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور خاطر نشان کرد: در اوقات دیگر نیز نباید از قرآن غافل بود و هر روز در زندگی روزانه در حد چند دقیقه برای قرآن وقت بگذاریم و در آیاتش تدبر کنیم تا این رابطه از جهات مختلف موثر باشد و بنیان روحی روانی انسان‌ها را میزان کند، انس با قرآن اثرات مادی و معنوی بسیار زیادی دارد  و کسانی که انس دارند متوجه این اثرات می‌شوند و سفارش من ابتدا به خودم و سپس به همه‌ی دوستداران قرآن این است که تا جایی که می‌توانند این رابطه را تقویت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین