Friday 29 March 2024| ۰۹: ۵۰ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
حتي علي لاريجاني رئيس مجلس دهم نيز شايد به نوعي مجبور به مصالحه با آنان است هر چند كه در انظار عمومي گاهي حملات تندي را به احمدي نژادي ها داشته باشد.
آستان- با برگزاري انتخابات كميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي مشخص شد كه وزن حاميان محمود احمدي نژاد در مجلس بيشتر از آن چيزي است كه به نظر مي رسيد.

در اين انتخابات فقط علي نوبخت و غلامرضا تاجگردون توانستند رياست كميسيون هاي بهداشت و درمان و برنامه و بودجه را به نام خود ثبت كنند اما در ساير كميسيون ها شاهد حضور حاميان احمدي نژاد، پايداري ها و اصول گرايان سنتي كه بعضا با عنوان مستقل راهي مجلس دهم شدند هستيم.

در كميسيون آموزش و تحقيقات ، محمدمهدي زاهدي وزير علوم احمدي نژاد توانست رياست اين كميسيون را كه عارف نيز در آن حضور دارد به نام خود ثبت كند. وي عضو جامعه اسلامي مهندسين است، جامعه اي كه دبير كلي آن با باهنر است.

سلمان خدادادي نيز كه تحت عنوان مستقل راهي مجلس دهم شده است توانست رياست كميسيون اجتماعي مجلس را كسب كند و اعتماد نمايندگان عضو اين كميسيون را به خود جلب كند. خدادي سابقه اصول گرايي داشت و در زمان دولت احمدي نژاد مدير كل اطلاعات استان اردبيل بوده است. همچنين نام وي در ليست امضاي برخي نمايندگان وقت مجلس به احمدي نژاد ديده مي شود نامه اي كه در آن از رحيمي معاون اول احمدي نژاد حمايت شده بود.

محمد رضا پورابراهيمي مرد هميشه حاضر در مصاحبه هاي سيما نيز رياست كميسيون اقتصادي مجلس دهم را عهده دار شد.به گزارش آستان ،وي بله هاي ترقي را در زمان دولت احمدي نژاد طي كرده است به گونه اي كه از اواسط سال 84 معاون برنامه ريزي استاندار كرمان شده و پس از آن حتي به معاونت شستا نيز رسيد، شستايي كه گفته مي شود هميشه ورود به آن بايد با چراغ سبز رياست جمهوري همراه باشد و حياط خلوت دولتهاست.

علاالدين بروجردي نيز توانست رياست كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دهم را همچون مجلس هشتن و نهم به نام خود ثبت كند .وي از اصول گرايان سنتي قلمداد مي شود.

رياست كميسيون انرژي مجلس هم به نام فريدون حسنوند ثبت شد شخصي كه استاندار بوشهر در دولت احمدي نژاد بوده است.از وي در يكي از سايت هاي محلي به عنوان استانداري ياد مي شود كه در مدت 425 روز 102 انتصاب داشته است.

محمد جواد كوليوند نيز كه رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس دهم شد اصول گرا مي باشد اما از نوع سنتي آن.وي از كارمندي مخابرات  شروع كرده و در حال حاضر نيز رئيس يك كميسيون مجلس دهم است.

عزيز اكبريان ديگر نماينده استان البرز(كوليوند)، توانست رياست كميسيون صنايع و معادن را به نام خود بزند.وي از اصول گرايان سنتي مي باشد.

محمد رضا كوچي كه با 10 راي توانست رئيس كميسيون عمران شود هم از جمله افرادي است كه در دوره دوم احمدي نژاد طي بيانيه اي از حضور وي در انتخايات رياست جمهوري حمايت كرد.

نصر الله پژمان فر عضو جبهه پايداري از خراسان رضوي نيز توانست رياست كميسيون فرهنگي مجلس دهم را به نام خود ثبت كند.طبيعتا پايداري بودن وي گرايش سياسي او را مشخص مي كند.

علي محمد شاعري هم كه رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي شد از حلقه مديران احمدي نژاد در شهرداري تهران بود كه با ورود وي به پاستور، شاعري هم وارد دولت شده و پست هاي مختلفي را در وزارت خانه هاي مختلف تجربه كرد.

با اين حيث مشخص است كه وزن احمدي نژادي ها دركميسيون هاي مجلس دهم نه تنها از فراكسيون اميد ، بلكه از اصول گرايان سنتي نيز بيشتر است و حتي علي لاريجاني رئيس مجلس دهم نيز شايد به نوعي مجبور به مصالحه با آنان است هر چند كه در انظار عمومي گاهي حملات تندي را به احمدي نژادي ها داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین