Saturday 27 April 2024| ۰۵: ۲۷ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
نماینده سابق مجلس :
به آموزه‌های قرآن به خصوص در مسائل اخلاقی و پرهیز از اسراف و حمایت از تولید داخلی که در برگیرنده آیه نفی سبیل است که دست بیگانه را از کشور کوتاه می‌کند، بیشتر توجه کنیم.
حمایت از تولید داخلی دست بیگانه را از کشور کوتاه می کند

کارشناس علوم قرآنی گفت: مسئولان باید بستری را در جهت اعمال نظر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور فراهم کنند.

لاله افتخاری، نماینده‌ی سابق مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با حضور در محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر امام راحل(س) و در گفت و گو با خبرنگار  آستان اظهار کرد: محفل معنوی و بسیار باشکوهی در این مکان مقدس برگزارشد و در حقیقت با قرآن انس واقعی پیدا کردیم.

افتخاری ادامه داد: برگزاری این محفل معنوی در کنار مرقد مطهر امامی که خود احیاگر، قاری و عامل قرآن بودند جای بسی خوشحالی دارد.

این کارشناس علوم قرآنی تبیین کرد: امام راحل(س) هم فرزند شهید و هم پدر شهید بودند و از این لحاظ برای ما خانواده‌های شهدا بسیار باارزش و اهمیت هستند و ما احساس بسیار خوبی نسبت به ایشان داریم.

وی تصریح کرد: در محفل انس با قرآن که با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی برگزار شد، باید به حسن انتخاب مسئولان حرم مطهر امام راحل(س) به خاطر این برنامه تبریک گفت و امیدوارم این دست برنامه ها با عمل به قرآن و تدبر احکام قرآن گسترش یابد تا منجر به ظهور دولت جهانی حضرت ولی عصر(عج) در سایه‌ی قرآن شود .

افتخاری که عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد نیز است در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما امروز نسبت به گذشته خیلی بهتر و بیشتر به قرآن روی آوردند و شاید مسئولان در این زمینه کم کاری‌هایی داشتند اما مردم با ایمان و خداجوی ما به دنبال فراگیری قرآن هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص تدبر و تفسیر قرآن تاکیدات بسیاری فرمودند و اهل بیت عصمت و طهارت نیز بر همین موضوع تاکید دارند و امروز باید از مردم در زمینه ی پیاده کردن احکام قرآن گلایه کنیم اما در مجموع مردم پیگیر مسائل قرآنی و دینی هستند.

این کارشناس قرآنی تاکید کرد: ما اگر به دنبال سعادت و آخرتی نیکو هستیم باید به احکام و آموزه‌های قرآن به خصوص در مسائل اخلاقی و پرهیز از اسراف و حمایت از تولید داخلی که در برگیرنده ی آیه ی نفی سبیل است که دست بیگانه را از کشور ما کوتاه می‌کند، بیشتر توجه کنیم.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: