Friday 26 April 2024| ۱۷: ۰۹ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
نبود پزشک وعدم توانایی دولت در تامین نیازهای پزشکی ودارویی باعث شده تا سالانه صدها پزشک و پرستار صهیونیست با عناوین مختلف عازم تانزانیا شده و به معالجه بیماران این کشور بپردازند .
راه نفوذ رژیم ضهیونیستی به تانزانیا،عدم تامین نیازهای پزشکی و دارویی

آستان - عبدالله عبادي- وجود رییس جمهوری مانند ژولیوس نایرره که از نظر مادی و معنوی پشتیبان جنبش های آزادی بخش بود و مدلی از سوسیالیسم را در کشورش به اجرا گذاشته بود از یک سو و از سوی دیگر احترامی که سایر رییس جمهورهای افریقایی برای وی و اهدافش قایل بودند باعث شده بود تا روابط مستقیم سیاسی تا به امروز بین تانزانیا و رژیم اشغالگر قدس شکل نگیرد .

اما برقراری روابط مستحکم بین این کشور و آمریکا طی یک دهه گذشته و فشار آمریکا جهت برقراری روابط با رژیم صهیونیستی باعث شده تا اراده دولتمردان این کشور شکسته شده و زمینه برای آغاز روابط سیاسی مهیا شود .

خانم ماری ناگو وزیر دادگستری تانزانیا در سال 2007 در مورد روابط کشورش با اسراییل مطلبی گفته بود که دلیل این مدعاست . 

وی گفته بود : تانزانیا و اسراییل بر تقویت روابط دوجانبه در جهت بهبود رفاه مردم دو کشور متعهد می باشند و روابط کنونی دو طرف نیز خیلی خوب است با این حال دولت تانزانیا متعهد  به تقویت روابط دوجانبه با اسراییل می باشد ، در حال حاضر روابط اقتصادی تانزانیا و اسراییل بسیار خوب است و دو طرف شرکای خوبی برای یکدیگر هستند .

در 14 فوریه 2014 گیل هاسکل سفیر رژیم صهیونیستی در کنیا اعلام کرد : با توجه به نقش و اهمیت تانزانیا در شرق افریقا ، اسراییل قصد دارد تا در اولین فرصت سفارتخانه خود را در داراسلام افتتاح کند ، اما نکته ای که نباید از کنار آن به راحتی گذشت این است که با وجود عدم روابط سیاسی بین دو طرف سطح روابط اقتصادی ، فرهنگی و حتی نظامی بین تانزانیا و اسراییل در سطح بالایی قرار دارد و اصولا همین بالا بودن سطح روابط اقتصادی ، زمینه را برای آغاز روابط سیاسی فراهم می کند .

تانزانیا یکی از پر آب ترین کشورهای افریقاست . این کشور بر بیش از نیمی از آب های دریاچه ویکتوریا مسلط و از سوی دیگر دسترسی آن به آبهای اقیانوس هند نیز زیاد می باشد ، با وجود این کمبود مواد غذایی یکی از مشکلات مهم این کشور بوده و میلیونها کودک در سراسر تانزانیا به سوء تغذیه مبتلا هشتند .از اینرو نماینده این کشور در سال 2009 برای شرکت در نمایشگاه تکنولوژی آب و کنترل محیط زیست که در اراضی اشغالی برگزار شد ،از کارشناسان رژیم صهیونیستی درخواست کرد جهت بهبود وضعیت تولید مواد غذایی با کارشناسان تانزانیایی همکاری داشته باشند .

به دنبال این موضوع در سال 2010 مرکز کمک های خارجی اسراییل ماشاو اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی کشاورزی برای تعدادی از روستاهاو شهرهای تانزانیا نمود تا کشاورزان و کارشناسان این کشور با آخرین روشهای نوین کشاورزی و آبیاری آشنا شوند .

علاوه بر این رژیم صهیونیستی جهت بهبود وضعیت کشاورزی در کشورهای شرق افریقا از جمله تانزانیا چندین موافقت نامه همکاری با سازمان کمک های خارجی آمریکا و یک شرکت آلمانی به امضا رساند تا در چارچوب برنامه های سازمان ملل بتواند وضعیت کشاورزی این کشورها رذا بهبود ببخشد .

اما این پایان حضور رژیم صهیونیستی در تانزانیا نیست بلکه این رژیم در بسیاری از زمینه ها در تانزانیا وارد شده و جلوی نفوذ سایر رقبا نظیر چین ، آمریکا و فرانسه را گرفته است .

در سال 2009 شرکت صهیونیستی engelinvest با قرار دادی که مبلغ آن هرگز اعلام نشد استخراج معادن طلا و مس را در این کشور بر عهده گرفت . این شرکت از مهم ترین و معروفترین شرکتهای استخراج معادن در سراسر افریقا بوده و سالیانه میلیون ها دلار از این راه درآمد  کسب می کند .

این شرکت در تانزانیا طلا و مس و در کنگو و لیبریا و سیرالئون الماس استخراج می کند . طی دهه 1980 و 1990 شرکتهای صهیونیستی نقش مهمی در جنگ های داخلی افریقا داشتند ، این شرکتها با خرید امتیاز استخراج معادن طلا و الماس در کشورهای فقیر نظیر کنگو ، لیبریا و سیرالئون ، با توجه به این که ارتش این کشورها نیاز مبرمی به سلاح و تجهیزات جهت مقابله با شورشیان داشتند پای تجار صهیونیست در زمینه سلاح و تجهیزات را به این منطقه باز کردند لذا از یک سو معادن ارزشمند این کشورها را با کمترین قیمت خریداری و از سوی دیگر سلاح های اسراییلی را به با قیمت های گزاف می فروختند .

درزمینه مسایل فرهنگی نیز صهیونیست ها حضوری فعال در تانزانیا دارند ، به طور مثال شرکت صهیونیستی کوکاکولا مهم ترین اسپانسر تیم ملی بسکتبال تانزانیا در رقابت های خارجی بوده و هزینه های انتقال ، سکونت و خورد و خوراک این تیم توسط این شرکت پرداخت می شود ، در قبال این اقدام نام این شرکت بر روی لباسهای این تیم چاپ شده و بازیکنان در تمامی مصاحبه ها باید در کنار آرم این شرکت باشند .

علاوه بر این یکی دیگر از مواردی که پای صهیونیست ها را به تانزانیا باز کرده ، پایین بودن استاندارد های پزشکی و سلامت در این کشور می باشد . نبود پزشک وعدم توانایی دولت در تامین نیازهای پزشکی ودارویی  باعث شده تا سالانه صدها پزشک و پرستار صهیونیست با عناوین مختلف عازم تانزانیا شده و به معالجه بیماران این کشور بپردازند .

منبع:آستان
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: