Tuesday 19 March 2024| ۰۶: ۳۱ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
ياد گار امام خميني(ره):
امید است شاهد زوال دولت غاصب صهیونیستی باشیم و همراه هم، نماز را در مسجد الاقصی بخوانیم.
آيت الله سیدحسن خمینی با اشاره به پیش‌رو بودن روز جهانی قدس، در صفحه اینستاگرامش نوشت: امید است شاهد زوال دولت غاصب صهیونیستی باشیم و همراه هم، نماز را در مسجد الاقصی بخوانیم.

به گزارش آستان، متن و عكس منتشره به شرح ذيل است:

روز قدس به فرموده امام روز اسلام است

جمعه روز قدس است. روزی که به فرموده امام روز اسلام است. امید است شاهد زوال دولت غاصب صهیونیستی باشیم و همراه هم، نماز را در مسجد الاقصی بخوانیم.

یکی از دلباختگان ثابت قدم در امر فلسطین مرحوم شیخ مصطفی رهنما بود. کسانی که شیخ را می شناختند شهادت می دهند که شاید در جهان ، کسی را نمی توانستند از او راسخ تر و مؤمن تر به آزادی فلسطین بیابند. مرحوم رهنما اهل کرمانشاه بود و از روز اشغال سرزمین فلسطین تا روزی که جان به جان آفرین تسلیم کرد هر جا رفت و هر جا سخن گفت جز از جنایات اسراییل و لزوم آزادی مسجد الاقصی نگفت و در هر جلسه ای اگر خود سخن نمی گفت به سخنرانان گوشزد می کرد که فلسطین را فراموش نکنند تا جاییکه دوستان، نام شیخ را به شوخی فلسطین گذاشته بودند.

شیخ ،فرزندانش را هم به نام قهرمانان دفاع از فلسطین نامیده بود. همیشه چند روزنامه و مجله عربی و فارسی در مورد فلسطین همراه داشت و به آشنایان می داد. شیخ همه وجودش امید بود و برای لحظه ای نسبت به پیروزی تردید نکرد. بیش‌ترین غصه ای که می خورد از اختلاف های مسلمانان بود، از این که مسلمانان به هم مشغول شوند به شدت غمگین می شد و در این مسیر تا حد نهایت نسبت به اتحاد شیعه و سنی حساس بود و هیچ گفتار تفرقه‌انگیز را بر نمی‌تابید.

به نظرم اگر این روزها بود و جنگ‌های مسلمین با هم را می دید، نمی توانست آن را تاب بیآورد. فلسطین برای شیخ مصطفی همه چیز بود و اگر همگان آن را فراموش می‌کردند او با یک دنیا امید و یک جان درد مند بر آرمان آزادی آن سرزمین ایستاده بود. شیخ از همراهان همیشگی بیت امام بود و در همه فراز و فرود ها مهربانانه با ما هم دل ماند. چند سالی است که رخ در نقاب خاک کشیده است. در این روزهای مغفرت برای او طلب رحمت کنیم. باشد که آرزوی او را شاهد گردیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین