Thursday 28 March 2024| ۱۲: ۲۴ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
علم‌الهدی تصریح کرد:بشر از دو جنس زن و مرد تشکیل‌شده که دو ساختار جداگانه است و برحسب این خصوصیت ساختاری، کاربرد هرکدام در عرصه‌های مختلف فرق می‌کند،در عرصه زندگی خانوادگی کاربرد یک زن و مرد تنها در روابط جنسی خلاصه نمی‌شود، بلکه کاربرد زن و مرد در مدیریت زندگی خانوادگی در کفالت این زندگی است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در ایفای حقوق زن، تمدن اسلام مقدم بر همه مکتب‌ها و تمدن‌ها است، دلایل وجود بی‌عفتی در جامعه را آلودگی کانون خانواده دانست.

به گزارش آستان به نقل از خبرگزاری فارس،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شنبه‌شب در جلسه تفسیر قرآن سوره ممتحنه که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه در دنیا مسئله حقوق زن به‌عنوان یک مسئله خاص بین‌المللی مطرح است ،اظهار داشت: معمولاً در یک سلسله از تهاجم‌های خارجی که نسبت به ما صورت می‌گیرد،تحت عنوان ایفا و ادای حقوق زن مطرح می‌شود و موضوع حجاب را یک مسأله مخالف حقوق زن می‌دانند.

وی بابیان اینکه در ایفای حقوق زن تمدن اسلام مقدم بر همه مکتب‌ها و تمدن‌ها است، افزود: در دوران جاهلیت عرب وضعیت به‌گونه‌ای بود که زن‌ها به‌مانند یک کالای به‌جامانده از یک فرد مرده به ورثه می‌رسیدند، زمانی که زن‌ها چنین وضعیتی داشتند دین اسلام و وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) برای زن حق رأی قائل شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در اروپا تا حدود 80 و یا 90 سال اخیر زن‌ها حق رأی نداشتند، به‌عنوان‌مثال وقتی مدرنیته و دموکراسی غربی در کشورهای اروپایی تثبیت شد مردها رأی می‌دادند و زن‌ها چنین حقی نداشتند، اما پیامبر 1400 سال قبل در فتح مکه در کنار مردها با زن‌ها بیعت کردند که در واقع زن آن زمان حق رأی پیدا کرد.

علم‌الهدی تصریح کرد:بشر از دو جنس زن و مرد تشکیل‌شده که دو ساختار جداگانه است و برحسب این خصوصیت ساختاری، کاربرد هرکدام در عرصه‌های مختلف فرق می‌کند،در عرصه زندگی خانوادگی کاربرد یک زن و مرد تنها در روابط جنسی خلاصه نمی‌شود، بلکه کاربرد زن و مرد در مدیریت زندگی خانوادگی در کفالت این زندگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مردی بالاتر از مردان عالم به‌مانند امیرالمؤمنین علی (ع) پیدا نمی‌کنید، گفت:وقتی تهاجم به خانه ایشان صورت می‌گیرد آن‌وقت در عرصه مشارکت سیاسی حضرت زهرا (س) وارد عمل می‌شوند و یا در موردی دیگر مشاهده کردیم که امام سجاد (ع) نشسته بودند و حضرت زینب (ع) خطبه می‌خواندند.ازاین‌رو زن در عرصه سیاسی کاربردهایش در برخی از موارد به‌گونه‌ای است که مردها این کاربرد را ندارند.

علم الهدی ادامه داد: اینکه زنی بخواهد در عرصه اجتماعی کار مردانه کند و برعکس مرد کار زنانه انجام دهد عملی اشتباه است،این بدان معنا نیست که زن حق مشارکت سیاسی ندارد اما در خیلی از مسئولیت‌ها می‌بینیم خواهران موفق نیستند و در مقابل ناموفق‌تر از مردان عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌کارگیری زن و مرد در عرصه مسئولیت نیازمند ارزیابی است، خاطرنشان کرد: مخالف مشارکت سیاسی زن نیستیم ولی می‌گوییم زن در جامعه به همراه مرد در موقعیت تخصصی خود باید بکار برده شود.

علم‌الهدی با اشاره به دلایل وجود بی‌عفتی در جامعه، تأکید کرد: وقتی در کانون زندگی خانوادگی عفت موردتوجه قرار نمی‌گیرد آنگاه طبیعی است که این بی‌عفتی از درون کانون خانواده به بیرون سرایت می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین