Sunday 12 May 2024| ۱۰: ۱۴ - يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
ما در مجلس سوم تلاش کردیم که یک قانون را به تصویب برسانیم که تبعیضی وجود نداشته باشد همه در چارچوب و در قالب قانون دریافت کنند. متاسفانه عده ای بعد از آن رفتند در قالب شرکت ها، در قالب هیات های مدیره و هیت های عامل و قانون را دور زدند. دولت باید این دور زدن ها را پاک کند و همه را در مسیر قانون قرار دهد تا امروز و فردا و فرداها مشکلاتی به وجود نیاید.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در رابطه با برخورد دولت یازدهم با فیش های حقوقی نجومی گفت: روحانی در مواجهه با پرداخت حقوق های نامتعارف با شجاعت و شهامت برخورد کرد؛ افرادی که دلواپس هستند دلواپس دولت گذشته باشند که این کارها را انجام دادند. هم اکنون باید به دولت فعلی دست مریزاد بگویند که با خاطیان مقابله می کند و جلوی این حرکت را می گیرد.

به گزارش آستان به نقل از ایسکانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی در رابطه با انگیزه برخی افراد در صدد تخریب دولت در پی فیش های نامتعارف حقوقی گفت: در این که آقایانی که این مسایل را مطرح کردند نیت شان خدمت کردن به ملت و مبارزه با فساد نبوده هیچ جای تردید نیست؛ چرا که این پدیده شوم مربوط به امروز و دولت فعلی نیست، از دولت های گذشته به خصوص دولت نهم و دهم به ارث رسیده است. امروز دولت فعلی وارث خرابکاری ها و مفاسدی است که در دولت های گذشته وجود داشته است. بنابراین نیت آنها خدمت نیست بلکه تخریب دولت، رئیس جمهور و زمینه سازی برای انتخابات 96 است.

وی در رابطه با اتاق های فکری که علیه دولت تشکیل شده است ادامه داد: همانطور که قبلا مطرح شد در هفته های گذشته این ها اتاق فکر و اتاق تخریب تشکیل دادند و برنامه ریزی می کنند که افکار عمومی را نسبت به آقای دکتر روحانی بدبین و بدگمان کنند و بتوانند در انتخابات از آن بهره ببرند؛ یعنی یک اقدام ضداخلاقی انتخاباتی است که به صورت زودرس و شتاب زده این کار را شروع کرده است.

هر کسی باشد باید محکوم شود، چه نزدیک و چه دور به رئیس جمهور

منتجب نیا در رابطه با این که چه کسانی در رابطه با فیش های حقوقی نامتعارف باید محکوم شوند گفت: این پرداخت ها و دریافت ها به هیچ وجه قابل دفاع نیست، هر کسی باشد باید محکوم شود و جلویش گرفته شود، چه اصولگرا، چه اصلاح طلب، چه نزدیک به رئیس جمهور باشد و چه دور باشد؛ این کار باید انجام شود. خوشبختانه رئیس جمهور در حال برخورد است. شنبه 13 تیر ماه شاهد بودید که تعدادی از نیروهای مجرب نظام استعفایشان پذیرفته شده و رسما اعلام شد که با قضیه هم برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با تاثیر این تخریب ها بر اعتماد عمومی مردم با بیان این که مردم باید از این افرادی که چنان آشفته شدند و فریاد «وا عدالت ها» سر می دهند ادامه داد: از آنها بپرسند شما در دوران دولت گذشته که اختلاس ها و سوءاستفاده ها مطرح شد کجا بودید؟ آیا شما احساس وظیفه نکردید؟ آنجا نباید فریاد می زدید؟ نباید مخالفت می کردید؟ چه کسی از شما می پذیرد که شما در برابر اختلاس های ده ها هزار میلیاردی سکوت کردید؟ الان آمدید در برابر حقوق های نجومی که کار بدی هم است فریاد می زنید و جامعه را نسبت به کل مسوولین ملتهب و بدبین می کنید.



سرپوش گذاشتن بر موضوع بابک زنجانی در دولت گذشته با مطرح کردن فیش های حقوقی دولت کنونی

منتجب نیا در ادامه گفت: می توان گفت این مساله برای سرپوش گذاشتن روی مفاسد اقتصادی دولت گذشته است و به دست فراموشی سپردن اقتصادهای گذشته است؛ یعنی تصور می کنند با مطرح کردن این موضوع دیگر قضیه بابک زنجانی ها و دیگر نزدیکان دولت گذشته به دست فراموشی سپرده شده است؛ فراموش کنند موضوع گذشته را در حالی که خاطره مردم خیلی دقیق تر است و به سادگی فراموش نمی کنند آن سوءاستفاده ها، اختلاس ها و دزدی هایی که در گذشته انجام دادند و صورت گرفته است.


صدور مجوز پرداخت های حقوق های نامتعارف از سوی دولت گذشته

وی بیان کرد: مساله دیگر این است که باید ببینیم چه کسی مجوز این پرداخت و دریافت ها را داده است؟ من امروز شنیدم که قاضی سعید گفته است که مجوز این پرداخت ها در زمان دولت گذشته صادر شده است. اگر این درست باشد که قاعدتا درست است مجوز به آنها برمی گردد . خلاف مرتکب شده اند و اجازه دادند که هیات های عامل و هیات های مدیره خودشان بیایند برای خودشان پرداخت و دریافت را تصویب کنند و خواسته اند در چارچوب قانون هم باشد و خارج از قانون محاسبات هم باشد. اگر خلافی، خیانتی و ظلمی است آغازکننده و تاییدکننده اش دولت گذشته بوده است.


روحانی در مواجهه با پرداخت حقوق های نامتعارف با شجاعت و شهامت برخورد کرد

منتجب نیا ادامه داد: دولت امروز - دولت آقای روحانی که آیا دولت آقای روحانی چرا اجازه داده که تا به حال این کار انجام شود؟ خیلی از آثار دولت گذشته هنوز پاک نشده من فکر می کنم که ده ها سال باید بگذرد تا خیلی از مفاسد، ظلم ها مشخص و با آن مقابله کنند.

وی در رابطه با برخورد رئیس جمهور با خاطیان گفت: آقای دکتر روحانی با شهامت و شجاعت با این مسئله برخورد کرده است؛ نه اصل آن را انکار کرده نه کتمان کرده و نه دفاع کرده بلکه دستور داده که با این موضوع باید مقابله شود و کسانی که تخلف کردند باید عزل شوند و یا استعفا دهند.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی ادامه داد: دولت گذشته مجوز داده، هم روپوش گذاشته و هم تایید کرده است و دولت فعلی این قضیه ای که طرح شده را با آن مقابله کرده است. می توان نتیجه گیری کرد که یک برگ برنده ای برای دولت آقای دکتر روحانی است یعنی اگر بخواهیم در کارنامه اش یکی از بحث های زرین و مثبت را بیان کنیم مبارزه کردن با پرداخت های نجومی است و غرق کردن این پرداخت ها و دریافت ها است. دولت گذشته این کار را کرده دولت فعلی با آن مقابله کرده، چقدر تفاوت است بین دو دولت.

وی افزود: افرادی که دلواپس هستند دلواپس دولت گذشته باشند که این کارها را انجام دادند؛ هم اکنون باید به دولت فعلی دست مریزاد بگویند که با خاطیان مقابله می کند و جلوی این حرکت را می گیرد؛ در حالی که آنها می خواهند استفاده معکوس کنند. یعنی می خواهند این را به عنوان نقطه ضعف فعلی مطرح کنند و افکار عمومی را نسبت به دولت مشوش کنند که بتوانند در انتخابات از آن بهره برداری کنند در حالی که دقیقا قضیه برعکس است و اگر این را به اتمام برساند که انشالله می رساند این جزو افتخارات دولت می تواند محسوب شود.


معنا ندارد در کشور یک بام و دوهوا باشد 

منتجب نیا در رابطه با عملکرد دولت در مقابله با این گونه تخریب ها گفت: دولت باید با قاطعیت با قضیه برخورد کند تحت تاثیر هیچ کس قرار نگیرد. نه این شانتاژها و جوسازی های این ها او را از مرز عدالت خارج کند، تصمیم عجولانه نگیرد، به کسی ظلم نشود، آبرو و حیثیت افراد ریخته نشود ولی در عین حال با این پرداخت ها و دریافت های نجومی باید مقابله کند و کوتاه نیاید و برای یک بار هم که شده جلوی این حرکت گرفته شود و همه در قالب نظام هماهنگ پرداخت بروند. معنا ندارد در کشور یک بام و دوهوا باشد. پرسنل و کارکنان دولت در قالب قانون دریافت کنند ولی هیات های عامل، هیات های مدیره ، بانک ها و امثالهم خودشان خارج از قانون دریافت کنند این کار خطایی بوده که نباید قبلا انجام می شده، دولت باید این قضیه را فیصله بدهد و همه در نظام هماهنگ پرداخت قراتر بگیرند.

وی ادامه داد: ما در مجلس سوم تلاش کردیم که یک قانون را به تصویب برسانیم که تبعیضی وجود نداشته باشد همه در چارچوب و در قالب قانون دریافت کنند. متاسفانه عده ای بعد از آن رفتند در قالب شرکت ها، در قالب هیات های مدیره و هیت های عامل و قانون را دور زدند. دولت باید این دور زدن ها را پاک کند و همه را در مسیر قانون قرار دهد تا امروز و فردا و فرداها مشکلاتی به وجود نیاید.


کسی قدرت رقابت در انتخابات با روحانی را ندارد

رسول منتجب نیا با بیان این که روحانی محبوبیت زیادی میان مردم دارد گفت: علی رغم این همه مخالفت ها و دشمنی ها و علی رغم این همه تخریب ها مردم به روحانی امیدوار هستند. گام های بلندی که دولت یازدهم برای نجات این کشور برداشته، اقدام های تاریخی است؛ از برجام، مبارزه با تورم و گرانی گرفته تا مساله سلامت، بیمه سلامت و امثالهم کارهای بزرگی است که در این دولت انجام شده و در حال انجام است. قطعا روحانی کاندیدای مردم خواهد بود. کاندیدایی که مردم با رای بسیار بالاتر از دور اول به آن رای خواهند داد و انشالله در این دوره و دوره آینده بتواند به شعارها و وعده هایی که داده کاملا جامه عمل بپوشاند.


عملکرد افراد در دولت باید دایما ارزیابی و زیر ذره بین قرار گیرد

وی در رابطه با این که افرادی اذعان دارند که برخی از وزرای کابینه دولت باید تغییر کنند گفت: ما بدون حساب و کتاب نمی توانیم چیزی بگوییم که باید تغییر کند یا نباید تغییر کند! در دستگا ه ها باید دایما ارزیابی شود باید عملکرد افراد زیر ذره بین قرار گیرد.

وی ادامه داد: واقعا اگر وزیر یا رئیس سازمانی یا رئیس دفتری توانسته به وظیفه خود به خوبی عمل کند باید تشویق شود نه این که با آن برخورد شود، بگویند که باید تغییر کند، باید تقویت بشود و اگر کسی به وظیفه خودش عمل نکرده یا ضعیف است اینجا بعد از تذکر و بعد از اصلاح اگر قابل اصلاح نبود قطعا باید تغییر پیدا کند یعنی این گونه نیست که یک نسخه ای را ما بپیچانیم که حتما باید وزرا تغییر پیدا کنند یا تغییر پیدا نکنند.

منتجب نیا گفت: باید ما به اصل ارزیابی و بررسی و نظارت نسبت به عملکرد وزرا و همین طور زیرمجموعه احترام بگذاریم و روی دو اصل تشویق و تنبیه که هم یک اصل عقلی و عقلایی است و هم در اسلام به آن تاکید شده تکیه کنیم. اگر یک وزیری به خوبی توانسته به وظیفه خود عمل کند باید تشویق شود باید در تریبون ها از او تقدیر شود که دیگران هم از او درس بگیرند ولی اگر کسی کوتاهی کرده باید به او تذکر داده شود اگر واقعا تذکر موثر نبود آن وقت تغییر بدهند.

وی با تاکید بر ارزیابی دستگاه های دولتی گفت: من خودم الان ارزیابی ندارم که بگویم کدام وزیر توانسته به خوبی وظیفه خود را عمل کند و کدام ضعیف و کدام قوی است! وقتی ارزیابی دقیق و ارزیابی واقع بینانه صورت گیرد، ضعیف از قوی مشخص می شود و می توانند نسبت به آنها تصمیم گیری کنند.

تیم رسانه ای دولت ضعیف است

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان این که تیم رسانه ای دولت ضعیف است ادامه داد: دولت نمی تواند با مردم به روز صحبت کند و تیمی ندارد که دایما در ارتباط با مردم است؛ وقتی دولت مواجه است با اتاق های تخریب و مخالفان و منتقدانی که از هر چیزی استفاده می کنند برای تخریب باید یک سیستم بسیار قدرتمندی باشد افراد بسیار قوی باشند و کاملا نظارت و رصد کنند و به موقع با مردم صحبت کنند.

وی با اشاره به مسئله فیش های حقوقی گفت: برخورد با حقوق های نجومی به عنوان یک فرصت برای دولت است اگر این مساله کار نشود به عنوان تهدید به حساب می آید. لذا تیم رسانه ای باید قوی شود. نمی دانم چرا کمتر با مردم صحبت می شود، کمتر مردم را در جریان قضایا قرار می دهند و در نتیجه میدان به وجود می آید برای مخالفین بی انصاف که بتوانند تخریب کنند.

نویسنده:راضیه فراهانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین