Saturday 27 April 2024| ۰۵: ۴۵ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت و گو با آستان:
روحاني و وزراي ايشان بارها اعلام کرده اند که ما انتظار داريم مجلس نظارت مؤثر و درست داشته باشد و عيوب دولت را مطرح کند. اما آنچه در مجلس نهم شاهد بوديم تقابل بود.
دولت یازدهم ، دولت خردگراست/افراطیون نتوانستند بحث هسته ای را که به نفع مردم ایران است درک کنند

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تعامل بین دولت و مجلس گفت: مجلس دهم، مجلس بله قربان‌گوها نخواهد بود. مجلسي که از اصلاحات دولت حمايت مي‌کند، در مسير خدمت به مردم قرار دارد، و از اقداماتي که شايسته تقدير است و بايستي حمايت شود حمايت مي‌کند. مثلا در بحث منافع ملي ديگر جايي براي اختلاف سليقه نبايد وجود داشته باشد مثل بحث هسته‌اي. 

کاظم اکرمی در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود: نمي‌دانم واقعا بعضي از نمايندگان مجلس نهم که جزو افراطيون بودند چه طور نتوانستند اين موضوع را درک کنند که بحث هسته‌اي و مذاکرات هسته‌اي مي‌تواند به نفع مردم ايران باشد. يا با مردم و دولت لجاجت کردند که هم اين قابل بخشش نيست. اما به اعتقاد من مجلس دهم از اين لحاظ صد در صد با مجلس نهم تفاوت دارد. مجلسي است که از دولت پشتيباني مي‌کند و در عين حال نظارت مؤثر هم دارد.

 اکرمی همچنین در ادامه اظهار داشت:دولت، دولت خردگراست. دولت آقاي روحاني دولتي است که حق و حقوق قواهاي ديگر را کاملا به رسميت مي‌شناسد. آقاي روحاني، خود يک فرد تحصيلکرده و حقوقدان است و به خوبي مي‌داند که هر قوه‌اي چگونه بايستي به وظايف خودش بپردازد. 

این وزیر اسبق بیان کرد: روحاني همواره به دنبال اين بوده که به نوعي قواي مختلف به وظايف خود عمل کنند و خود روحاني و دولت ايشان هم از نمايندگان مجلس دهم اين انتظار را ندارند که مجلس، مجلس بله قربان‌گوها باشد. روحاني و وزراي ايشان بارها اعلام کرده اند که ما انتظار داريم مجلس نظارت مؤثر و درست داشته باشد و عيوب دولت را مطرح کند. اما آنچه در مجلس نهم شاهد بوديم تقابل بود.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: