Saturday 18 May 2024| ۱۱: ۱۵ - شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
رئیس سازمان نظام پرستاری:
سازمان نظام پرستاری همواره قصد تعامل و گفتگو با مسئولان وزارت بهداشت را داشته است و از همین رو، تا کنون 7 نامه به وزیر نوشته ایم اما هیچکدام را پاسخ نداده اند.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور معتقد است برای ارتقای نظام سلامت، تابوی «پزشک سالاری» باید بشکند.

به گزارش آستان، دکتر علی محمد آدابی روز یکشنبه در نشست خبری به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعد از گذشت یک دهه از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، جامعه پرستاری کشور منتظر اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است.

وی با گلایه از بی توجهی وزارت بهداشت به خواسته های قانونی و به حق جامعه پرستاری، اظهارداشت: متاسفانه فساد مالی از صدر تا ذیل این وزارتخانه جریان دارد.

آدابی با عنوان این مطلب که نمی بایست مدیریت وزارت بهداشت به دست کسی سپرده شود که مالک بخش خصوصی است، افزود: طرح تحول سلامت به بهانه کاهش پرداخت از جیب مردم اجرا شد و اعتبارات کلانی برای آن در نظر گرفته شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: اعتبارات طرح تحول سلامت از محل هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است. یعنی اینکه از جیب مردم به جیب پزشکان ریخته اند.

وی بر ضرورت پاکسازی وزارت بهداشت از جریان پزشک سالار تاکید کرد و گفت: سازمان نظام پرستاری همواره قصد تعامل و گفتگو با مسئولان وزارت بهداشت را داشته است و از همین رو، تا کنون 7 نامه به وزیر نوشته ایم اما هیچکدام را پاسخ نداده اند.

آدابی با انتقاد شدید از بی اعتنایی وزارت بهداشت به خواسته ها و مطالبات جامعه پرستاری، افزود: به نظر می رسد که تابوی پزشک سالاری باید بشکند و این به نفع نظام سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری خود را مقابل جامعه پزشکی نمی بیند، گفت: گلایه ما از کسانی است که خود را پشت پزشکان پنهان کرده اند و هر کاری می خواهند انجام می دهند.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: