Friday 29 March 2024| ۰۸: ۳۴ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
وی در تشریح آنچه در تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد رخ‌داده بود،‌ گفت: واقعه مسجد گوهرشاد یک حادثه بی‌نظیر بود چراکه از دو ساعت قبل درهای مسجد را بستند و مردم را که هیچ وسیله دفاعی نداشتند هدف گلوله قراردادند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه عاملان واقعه گوهرشاد به دنبال براندازی فرهنگ دفاع از ارزش‌های دینی بودند، این واقعه را نشأت گرفته از حیله دشمنان برای فتح تمامی مسیرها و تصرف و براندازی دین توصیف کرد.

به گزارش آستان به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در آیین افتتاحیه همایش دوروزه قیام گوهرشاد که صبح امروز در تالار شهر برگزار شد، در تبیین واقعه مسجد گوهرشاد با استناد به آیات قرآن درباره نبرد طالوت و جالوت گفت: قوم طالوت در شرایط یک جنگ نامتقارن قرارگرفته بود و با دیدن تجهیزات نظامی جالوت دعا کرد و به اذن خدا لشکر حق طالوت، در مقابل لشکر باطل جالوت به پیروزی رسید.

وی در تشریح آنچه در تیرماه 1314 در مسجد گوهرشاد رخ‌داده بود،‌ گفت: واقعه مسجد گوهرشاد یک حادثه بی‌نظیر بود چراکه از دو ساعت قبل درهای مسجد را بستند و مردم را که هیچ وسیله دفاعی نداشتند هدف گلوله قراردادند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه این اقدام خاندان پهلوی سرکوب یک حرکت نبود، افزود: این اقدام قتل‌عام قطعی و آدم کشی نابکارانه‌ای بود که در هاله آن جریان فرهنگ براندازی برقرار شود و نسل فرهنگ دوست آن‌چنان از بین برود که کسی از آن‌ها باقی نماند.

علم الهدی با تأکید بر اینکه واقعه گوهرشاد برای از بین بردن مدافعان یک اصل اصیل دینی و نابودی یک جریان فرهنگی در کشور و براندازی آن رخ داد، تصریح کرد: این اقدام به‌گونه‌ای بود که حتی مجروحان زنده واقعه را هم دفن کردند تا اندیشه دفاع از یک فرهنگ دینی و اسلامی به‌کلی براندازی شود.

وی تأکید کرد: این حرکت آن‌چنان حساب‌شده بود که در تاریخ مبارزات انقلابی با نظام ستم‌شاهی این‌گونه سرکوبی نداشتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری واقعه گوهرشاد را صرفاً نتیجه سیاست‌های رضاخان و جنایت آن عنصر دیکتاتور شیطانی ندانست و گفت: ایده این جنایت از طرف دشمن پرداخته‌شده بود و تبلورش در این حادثه جنایت‌بار خود را نشان داد.

علم الهدی تأکید کرد: اگر دشمن موفق می‌شد تفکر پوشش برای زن که کلیدواژه قطعی تثبیت ارزش‌های فرهنگی دین است را از بین ببرد، تمام‌مسیرها برای براندازی اساس دین پیغمبر (ص) را فتح می‌کرد.

وی به مسائل روز جامعه در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت: امروز در جامعه با نوع تفکری مواجهیم که ژست دموکراتیک و آزادی‌خواهانه‌ای در مقابل مسأله حجاب و بی‌حجابی گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن بر این باور است که اگر این مسأله فرهنگی اصیل را براندازی کرد تمام‌پرده‌ها را دریده و همه درها را برای تصرف و براندازی دین باز می‌کند.

علم الهدی با تأکید بر اینکه حجاب یک مسأله فرهنگی است و باید در این زمینه ابتدا فرهنگ‌سازی شود، گفت: برخی نادانسته قلم می‌زنند و مسأله حجاب را با مسأله بی‌حجابی رضاخانی کنار هم قرار می‌دهند و می‌گویند همان‌گونه که بی‌حجابی اجباری به‌جایی نرسید حجاب زوری و اجباری هم به‌جایی نمی‌رسد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی حجاب باید از دوران طفولیت آغاز شود؛ ولی مسأله مهم مقابله با یک ولنگاری و بی‌بندوباری به نام بی‌حجابی است که اگر محقق شود فتح الفتوح کامل در براندازی دین خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه قبل از فرهنگ‌سازی پیرامون حجاب باید به سراغ پدافند فرهنگی علیه بی‌حجابی برویم، تصریح کرد: یک خواهر باید باعفت و حجاب پرورش پیدا کند و این امر آیا جز با توسل به اقتدار و محور اقتدار نظام و الزامی بودن آن امکان‌پذیر است؟

علم الهدی با انتقاد از مسؤولان فرهنگی که تعمدانه به مسأله بی‌حجابی بی‌توجه‌اند، گفت: برخی از مسؤولان قدرت‌طلب با بی‌تفاوتی در مقابل جریان لائیک و بی‌بندوبار اخلاقی فرهنگی در جامعه می‌خواهند ژستی بگیرند و شعاری بدهند که جریان لائیک را به‌عنوان یک ظرفیت سیاسی پشت سرخود راه بی اندازند و این‌یک انحراف است که مسؤولان اجرایی کشور را هم در برگرفته است.

وی با ابراز تأسف از بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به بی‌حجابی در کشور افزود: ما مدعی نیستیم حجاب الزامی و اجباری به نتیجه می‌رسد؛ بلکه حجاب یک مسأله اخلاقی و روحی و روانی است و جز بااحساس و اندیشه فرد قابل تحقق نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه مسأله ما پیش از آنکه عفت و حجاب باشد، مسأله انکر منکرات شرعی یعنی بی‌حجابی است، گفت: یک بی‌حجاب با جان ایمان و اعتقاد یک جوان چه می‌کند؟ مشکل ما اینجاست که مسؤولان نسبت به این امر بی‌تفاوت‌اند.

علم الهدی تأکید کرد: تا روزی که نخبگان سیاسی ما در عرصه توحید وارد نشوند و خدمت به‌نظام و خون شهدا را راهبرد خود ندانند در این جبهه شکست‌خورده‌ایم و به‌جایی نخواهیم رسید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این‌گونه همایش‌ها اصل مسأله را آن‌گونه بیان کند که هیچ فرصت‌طلبی نتواند برای قدرت‌طلبی خودش از ظرفیت لائیک‌ها و بی‌حجاب‌ها استفاده کند و این منکر اجتماعی به جایگاه واقعی خود در جامعه برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین