Sunday 19 May 2024| ۰۷: ۴۶ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷
نماینده مجلس در گفت و گو با آستان:
قرار نیست مردم به سفر خارج بروند و این سفر خروجی نداشته باشد و مانند یک سفر سیاحتی باشد. حج باید پیام دهنده باشد و رسالت انسان و اسلام را برای هم نوعانش متجلی کند.
مي خواهيم حج را در همه ابعاد برگزار كنيم

محمدرضا تابش با انتقاد شدید از عملکرد آل سعود گفت: به راستی رفتاری که آل سعود انجام می دهد، در شان مدیریت بر مکه و مدینه نیست و باید هرچه سریعتر مسوولیت این اماکن متبرکه را از اینها گرفت.

نماینده اردکان با تاکید بر اینکه در هر صورت حج یک عمل عبادی است که جنبه های سیاسی هم در آن نهفته است گفت: از ابتدا به ویژه قبل از انقلاب به جنبه های عبادی آن توجه میشد اما در دوران پس از انقلاب به جنبه های سیاسی و اجتماعی آن نیز توجه شد که عربستان نتوانست این بخش مناسک حج را که در آیین اسلام نهفته است، تحمل کند.

وی با تاکید بر اینکه ما در همه ابعاد می خواهیم حج را برگزار کنیم در گفت و گو با خبرنگار آستان ادامه داد: قرار نیست مردم به سفر خارج بروند و این سفر خروجی نداشته باشد و مانند یک سفر سیاحتی باشد. حج باید پیام دهنده باشد و رسالت انسان و اسلام را برای هم نوعانش متجلی کند.

تابش با اعلام اینکه در حج باید وسیله و ابزار به جا آوردن پدیده ای سیاسی مذهبی فراهم شود گفت: با این روشی که حکام سعودی در پیش گرفتند و تحقیری که علیه مسلمانان ایران و جهان انجام می دهند، بهتر است حج رفتنی نشود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان حج می خواهند اعمال عبادی و سایر جنبه هایی که در آن مستتر است را انجام دهند افزود: حجاج ایرانی کاری خلاف شرع انجام نمی دهند اما رفتار آل سعود به دور از عزت است و به نظر من رفتن به چنین حجی درست نیست.

نماینده اردکان با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم حج یک امر عبادی است تصریح کرد: آنچه ما نظر می دهیم، نظریه های سیاسی و اجتماعی است و نظریه های شرعی بر دوش مراجع تقلید است که دیدیم آنان نیز فرمایش کردند برگزاری حج در شرایطی که عزت و امنیت حجاج ما تامین نشود جایز نیست.

به گزارش خبرنگار آستان، وی با تاکید بر اینکه مقلدان باید به نظرات مراجع توجه داشته باشند گفت: در آخرین دیداری که وزیر ارشاد با مراجع داشت، همه آنان رفتاری که موجب تحقیر ملت و حکومت اسلامی ایران شود را تحریم کردند و برای مقلدان نیز حکم آنها مطاع است.

تابش در خصوص رفتار آل سعود در عرصه های سیاسی و اقتصادی گفت: رفتار آل سعود دور از شان و شخصیت و جایگاه کشوری است که پرده دار خانه خداست. رفتار رژیم عربستان برای برگزاری این مناسک تحقیرکننده است در حالی که آنان نباید وارد این عرصه ها شوند و مراسم حج نباید ابزاری سیاسی در دست آل سعود برای تهدید و تحقیر مسلمانان جهان شود.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: