Saturday 04 May 2024| ۰۷: ۵۴ - شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به منظور مقابله با آلودگی و ازدحام، تردد خودروها در خیابان آکسفورد که به عنوان پُر رفت‌وآمدترین خیابان خرید در اروپا معروف است، ممنوع می‌شود.
شهردار لندن گفت: به منظور مقابله با آلودگی و ازدحام، تردد خودروها در خیابان آکسفورد که به عنوان پُر رفت‌وآمدترین خیابان خرید در اروپا معروف است، ممنوع می‌شود.

به گزارش آستان، "صادق‌ خان" شهردار لندن از اجرایی شدن برنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن خیابان آکسفورد طی چهار سال آینده به عابرین پیاده اختصاص داده می‌شود.

این خیابان مهم و مرکزی لندن در سال میزبان ۲۰۰ میلیون بازدید کننده از مراکز خرید است و روزانه ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در آن رفت و آمد دارند. به گفته شهردار لندن، قرار است این طرح طی دو مرحله اجرا شود تا در رفت و آمدها اختلال کمتری ایجاد شود.

پیش از این، تردد خودروها به استثنای تاکسی‌ها در تمامی روزهای هفته به غیر از یکشنبه‌ها در فاصله ساعت‌های 7 صبح تا 7 عصر در خیابان آکسفورد ممنوع بوده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در سال ۲۰۱۴ محققان کالج سلطنتی لندن در یک بررسی اظهار داشتند که خیابان آکسفورد آلوده‌ترین مکان روی زمین است و حتی سطح آلودگی آن از شهر پکن نیز فراتر رفته است.
منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین