Saturday 18 May 2024| ۱۶: ۰۷ - شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
تحقیقات محققان از آسیب های ناشناخته سیگار الکترونیکی؛
سم شناسان دانشگاه کارولینای شمالی در تحقیقات شان به این نتایج دست یافتند که سیگار الکترونیکی در ایجاد تغییر در برخی ژن های بدن تاثیرات منفی دارند و باعث می شود راه های فوقانی هوایی و سیستم دفاعی بدن ضعیف عمل کند.
استفاده از سیگار الکترونیکی مشکلات فراوانی را در راه های تنفسی و سیستم ایمنی بدن به وجود می آورد.

به گزارش آستان از ساینس؛اثرات بهداشتی استفاده طولانی مدت از سیگار الکترونیکی ناشناخته مانده است. سم شناسان دانشگاه کارولینای شمالی در تحقیقات شان به این نتایج دست یافتند که سیگار الکترونیکی در ایجاد تغییر در برخی ژن های بدن تاثیرات منفی دارند و باعث می شود راه های فوقانی هوایی و سیستم دفاعی بدن ضعیف عمل کند.

استعمال سیگار باعث تغییر ده ها ژن مهم در سیستم ایمنی بدن می شود و سلول های اپیتلیوم(بافت پوششی) در دستگاه تنفسی را نیز تخریب می کند.

دانشمندان اظهار داشتند:علاوه بر تغییراتی که استعمال سیگار بر سیستم ایمنی ایجاد می کند استعمال سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار نیز عفونت باکتریایی و التهاب راه های هوایی فوقانی را تشدید می کند.

یافته جدید دیگری که در مجله مجله آمریکایی فیزیولوژی منتشر شده است، نشان می دهد که استنشاق مایعات طعم دار بخار در سیگار الکترونیکی بر عملکرد سلول ها تاثیر می گذارد و پروسه تغییرات ژنی را سهولت می بخشد.

استفاده طولانی مدت از سیگار الکترونیکی علاوه بر بیماری های انسدادی مزمن ریوی باعث آمفیزم و سرطان می شود.بنابراین استنشاق مایعات طعم دار که به شکل بخار در سیگار الکترونیکی است تغییرات بیولوژیکی مختلفی را در بدن ایجاد می کند و در ایجاد مشکلات تنفسی نقش دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: