Friday 26 April 2024| ۱۴: ۰۱ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
وی ادامه داد: در واقع هرگاه وزرای علوم و بهداشت بر اساس معیارهای مشخص نسبت به عملکرد رئیس دانشگاه یا موسسه‌ آموزش عالی ناراضی باشند باید فرد مناسب دیگری را جایگزین فرد مذکور نمایند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، با اشاره به اخباری مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری به رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی حکم ابقا داده است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش آستان، دکتر محمد روشن در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابقای دکتر محمد اخباری، رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دانشگاه نیست، اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ 157 تاریخ 28تیرماه سال 67 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هنگامی که وزیرعلوم و وزیر بهداشت رئیس دانشگاهی را جا به جا می‌کنند باید مراتب را به استحضار رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی که همان ریاست جمهوری است برسانند.

وی ادامه داد: در واقع هرگاه وزرای علوم و بهداشت بر اساس معیارهای مشخص نسبت به عملکرد رئیس دانشگاه یا موسسه‌ آموزش عالی ناراضی باشند باید فرد مناسب دیگری را جایگزین فرد مذکور نمایند.

معاون حقوقی و  امور مجلس وزیر علوم ادامه داد: بر اساس ماده‌ 2 قانون اهداف، وظایف، اختیارات و تشکیلات وزارت علوم مصوب 1383 ، وزیر علوم اداره‌ امور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را به عهده دارد و بر اساس قسمت‌های 5 و 6 نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ارزیابی مستمر هرگونه واحد آموزش عالی یا موسسه تحقیقاتی اعم از دولتی و غیردولتی و جلوگیری از ادامه‌ فعالیت، تعلیق فعالیت، انحلال و ... برعهده‌ وزیر علوم است و بر اساس تبصره‌ ذیل قسمت 9 این ماده، انتصاب و تأیید روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقات در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌پذیرد.

روشن با تأکید بر اینکه تغییر روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به استحضار رئیس جمهور می‌رسد گفت: حکمی که از سوی شعبه چهارم بدوی دیوان عدالت صادر ولی تاکنون ابلاغ نشده است، به این معنا نیست که سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، مجاز به ادامه‌ کار خود نیست و زمانی که این موضوع در جلسه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود، با تنفیذ رئیس جمهور رئیس دانشگاه مشخص می‌شود.

وی افزود: تاکنون رویه جایگزینی روسای دانشگاه های علوم و بهداشت بدین ترتیب است که وزرا با اعطای حکم سرپرستی عملا نامزد ریاست دانشگاه را تعیین و با رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی عملا برکناری و نصب تائید خواهد شد.

روشن در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع که رئیس سابق دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به دلیل مقابله با تخلفات مالی برکنار شده است، صحت دارد گفت: این یک ادعا است.

بر اساس این گزارش، محمد اخباری رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها به شکایت خود از وزارت علوم به دیوان عدالت اداری اشاره و ادعا کرده بود رای این دیوان ابقای اخباری در دانشگاه جامع علمی کاربردی و ابطال سرپرستی محمد حسین امید در این دانشگاه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: