Wednesday 15 May 2024| ۱۰: ۳۰ - چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
به گفته‌ی رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری میزان توفیق دولت در حوزه‌ی سیاست خارجی، سیاست‌های اقتصادی و رویکردهای اجتماعی یکسان نبوده است.
رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: معاونت پارلمانی رئیس جمهور باید نقاط مشترک مجلس و دولت، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را شناسایی و پررنگ کند .

به گزارش آستان به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان در مراسم تودیع معاون  پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد:‌ معاونت پارلمانی رئیس جمهور بایدو حتما با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعامل و هم افزایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد:‌رویکرد این معاونت نباید روزمرگی و باری به هر جهت بودن باشد. باید هدف داشته باشید و اصلاح ساختاری قوانین را انجام دهید.  در برخورد با مجموع قوانین کشور نوعی کلافگی مشاهده می‌شود. جهت گیری اصلاح ساختار قوانین باید در دولت انجام شود. تا یکی از گلوگاه‌های اصلی فساد شناسایی و بسته شود.

نهاوندیان در ادامه  با بیان این که معاونت مجلس رئیس جمهور باید نگاه جدیدی نسبت به ماموریت‌ها و وظایفش داشته باشد گفت: در یک نظام مردم سالار انتخابات فرصت مغتنمی برای اصلاح روش ها و برداشتن گام‌های جدید است. اگر انتخاباتی برگزار شود و در تغییر روش مسئولان اثری نداشته باشد باید درخودمان تجدید نظر کنیم.انتخابات فرصتی برای توجه به بازخورد آراء مردم  است. سینه‌های مسئولان باید برای شنیدن پیام مردم باز باشد تا بتوانند روش‌هایشان را اصلاح کند.

وی با اشاره به پیام دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: به اتفاق ارزیابی کنندگان منصف، پیام این انتخابات تایید دوباره ای در جهت حرکت آغاز شده در انتخابات ریاست جمهوری 92 بود.مردم در مجموع در انتخابات مجلس رویکرد اعتدالی دولت را مهر تایید زدند البته این سخن به معنای این نیست که همگی مدیران در جهت تامین خواست مردم حرکت کردند، اما فرایند حرکت دولت، این را نشان می‌دهد .

به گفته‌ی رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری میزان توفیق دولت در حوزه‌ی سیاست خارجی، سیاست‌های اقتصادی و رویکردهای اجتماعی یکسان نبوده است.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: خواست مردم استمرار مسیر فعلی اما با سرعت بیشتر است. طبعا در دولت باید این پیام مردم شنیده می‌شد و معاون پارلمانی رئیس جمهور بیش از هربخش  دیگری باید پیام مردم را بشنود و با تمام توان و نیرو خواست مردم را تحقق ببخشد.

وی یادو آور شد: مردم از مسئولان هم افزایی و هم کاری می‌خواهند. مردم حوصله‌ی دعواها، مشاجرات، و نظاره‌های شخصی ، جناحی، و سیاسی را ندارند.

رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری معاونت پارلمانی رئیس جمهور را حلقه اتصال رئیس جمهور و نمایندگان دانست و افزود:‌وظیفه این نهاد بسیار مهم است؛ چرا که این معاونت باید تعامل بین دولت و مجلس را به وجود آورد.یکی از شعارهای رئیس جمهور که مطلوب مردم قرار گرفت، تعامل سازنده داخلی و خارجی بود. باید بتوانیم در داخل با یکدیگر کار کنیم. نباید همه انرژی خود را مصروف اختلافات جزئی کنیم. و خدای نکرده وجود اشتراکمان را نباید رها کنیم.

نهاوندیان در تعریف اعتدال گفت: فرد اعتدالی کسی است که در برخورد با مسائل و افراد مختلف دنبال انشقاق و جدایی نباشد، بلکه باید در پی یافتن اشتراکات باشد. معنای واقعی اعتدال، چپ ، راست و اعتدال گرا نیست، بلکه به معنای این است که در اصلاح طلب ، اصولگرا و اعتدال گرا، ویژگی تعامل و کار باشد.

وی در ماموریتی به معاونت پارلمانی رئیس جمهور، از این معاونت خواست تا در مصوبات مجلس این مساله به دقت بررسی شود که آیا این مصوبات از بالاترین درجه کارشناسی کشور استفاده کرده است یا خیر؟

وی تاکید کرد: سعی کنید از توان کارشناسی عظیم دولت و حتی فراتر از آن از نخبگان کشور، از طریق فراخوان استفاده کنید تا قوانین کشور  با جامعیت و پختگی کارشناسی مناسب تصویب شود.

رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری متذکر شد باید بر خلاء دولت گذشته فائق بیایید ناهماهنگی‌های معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر باید سامان یابد. شما باید نوعی مدیریت ، فرماندهی، و هماهنگی در این حوزه به وجود بیاورید.

نهاوندیان معاونت حقوقی رئیس جمهور را مسئولیت مهم و حساس دیگری برشمرد و ابراز امیدواری کرد: مجید انصاری در این مسئولیت موفق شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین