Saturday 27 April 2024| ۰۰: ۲۰ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
یک فعال سیاسی در گفت و گو با آستان:
جای تعجب دارد گروهی چطور می توانند درباره برجام با بی انصافی تمام سیاه نمایی کنند. مگر می شود توافق به این مهمی را نادیده گرفت.
کارنامه دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی و عرصه دیپلماسی توام با کامیابی است

کاظم اکرمی وزير اسبق آموزش و پرورش در گفت و گویی که با شبکه مجازی آستان انجام داد، تاکید کرد که با وجود همه سیاه نمایی هایی که مشاهده می شودٰ،‌ دولت دوازدهم هم حتما با ریاست حسن روحانی تشکیل خواهد شد. گفت و گو با وزیر آموزش و پرورش دهه شصت در زیر می آید:

*ظاهرا اصولگرایان عزم خود را برای شکست دادن روحانی در انتخابات سال آینده جزم کرده اند،این مسئله را تایید می کنید؟

خب! طبیعی است که سلیقه های سیاسی در سال منتهی به انتخابات فعالیت هایی برای حضور جدی در انتخابات داشته باشند و اصولگرایان هم از این قائده مستثنی نیستند. اما آنچه مهم استٰ، این است که کارنامه دولت یازدهم چه در حوزه سیاست داخلی و چه در عرصه دیپلماسی توام با کامیابی است و دقیقا به همین دلیل باید اذعان داشت که با وجود همه سیاه نمایی هایی که مشاهده می شودٰ،‌ دولت دوازدهم هم حتما با ریاست حسن روحانی تشکیل خواهد شد.

*به این صراحت؟!

با نگاهی اجمالی به آنچه از مرداد 92 تا به امروز اتفاق افتاده، شما هم اینطور نتیجه گیری می کنید که روحانی در انتخابات 96 دولتش را با کمترین تهدیدی هم متوجه می بیند.

*شما هم معتقدید که اوج کار دولت یازدهمی ها توافق هسته ای است؟

نه من، نه شما و نه هیچ کس دیگر نمی تواند پایان دادن به نزاع 12 ساله با نظام بین الملل را ارزشمند نداند. مردم باید منتظر باشند تا با گذشت زمان تاثیر پساتحریم با به طور ملموس حس کنند.واقعا جای تعجب دارد که گروهی چطور می توانند درباره برجام با بی انصافی تمام سیاه نمایی کنند. مگر می شود توافق به این مهمی را نادیده گرفت، اصلا چرا باید چنین کار مزمومی در دستور کار قرار بگیرد.

*خب معلوم است. با هدف کارشکنی و شکست دادن روحانی در سال 96.

یکبار دیگر تاکید دارم که دولت روحانی حتما تمدید می شود و ایشان تا سال 1400 رییس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و خدمت خواهد کرد. پس توصیه من به همه گروه های سیاسی این است که با هدف برنده شدن در انتخابات کارشکنی نکنند و بدانند که مردم بهتر از نخبگان سره را از ناسره تشخیص می دهند و اگر منافع ملی را فدای مصالح جناحی کنند، حتما پاسخ کوبنده ای از جانب جامعه خواهند گرفت.

منبع:آستان








نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: