Wednesday 08 May 2024| ۱۸: ۴۱ - چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
یک ساعت ورزش در طول روز با خطرات بهداشتی و جسمانی نشستن های طولانی مبارزه می کند.
یک ساعت ورزش در طول روز با خطرات بهداشتی و جسمانی نشستن های طولانی مبارزه می کند.

به گزارش آستان از ساینس دیلی؛محققان دانشگاه کمبریج بر این باورند افرادی که به طور مداوم 8 ساعت در محل کار،خانه و... می نشینند با خطرات بهداشتی و جسمانی متعددی رو به رو هستند از این رو در مطالعات جدید به این نتیجه دست یافتند بعد از نشستن طولانی داشتن یک ساعت فعالیت بدنی از ابتلای به بیماری های جسمانی پیشگیری می کند.

استفاده از پله و پیاده روی سریع خطرات بهداشتی نشستن طولانی مدت را جبران می کند.
یک مطالعه در سال 1953 نشان دادن رانندگاه اتوبوس های لندن در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند از این رو شواهد نشان داد عدم فعالیت بدنی یک عامل خطر عمده برای مبتلا شدن به بیماری های مختلف و خطر مرگ زود هنگام است.

نتایج مطالعات نشان می دهد هر ساله بیش از 5 میلیون نفر در جهان به دلیل نداشتن فعالیت روزانه از بین می روند.

تحقیقات جدید انجام شده در کشورهای با درآمد بالا حاکی از آن است بزرگسالان اکثریت زمان خود را در بیداری به سر می برند و روزانه فعالیت هایی از قبیل رانندگی،نشستن در محل کار،تماشای تلویزیون و... را در برنامه زندگی خود دارند از این رو دستور العمل فیزیکی که می توان به آنها توصیه کرد این است که افراد بزرگسال حداقل 150 دقیقه  در هفته ورزش را به ورزش اختصاص دهند.

بسیاری از نگرانی ها در مورد خطرات بهداشتی مرتبط به شیوه زندگی بی تحرک است یکی از محققان دانشگاه کمبریج مطرح کرد یکی  از عوامل از بین بردن خطرات مرگ و میر زودرس داشتن فعالیت به اندازه کافی است حتی در مواردی نیاز نیست افراد برای ورزش به ورزشگاه یا باشگاه بروند بلکه داشتن یک برنامه ساده ورزشی نیز به آنها کمک می کند تا از بیماری های جسمانی دور شوند.

به افرادی که نوع شغل شان پشت میزنشینی در دفتر است توصیه می شود برای فرار از نشستن طولانی مدت صبح ها قبل از حضور در محل کار حدود 15 دقیقه پیاده روی کنند و این زمان یک فعالیت بدنی ایده آل به شمار می رود برای کاهش خطرات قلبی و عروقی بهتر است برخی اوقات نیز علاوه بر پیاده روی ،دوچرخه سواری را در برنامه زندگی شان جایگزین کنند.

همچنین با ورود به دهه 4 زندگی به خصوص 45 سالگی باید وقت بیشتری را به ورزش اختصاص داد و برای این مقوله ارزش قائل بود زیرا دهه 4 زندگی بدن وارد دوره میانسالی شده و نیاز به توجه بیشتری دارد.از این رو بهتر است رویکرد زندگی در این دوره مهم تغییر کند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین