Friday 10 May 2024| ۱۵: ۱۹ - جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
نماينده دماوند و فيروز كوه در گفت و گو با خبرنگار آستان:
معتقد هستیم که دولت اگر تیم اقتصادی قوی تری به کار می گرفت، شاید اکنون کشور با مشکلات کمتری رو به رو بود.
نماينده دماوند و فيروز كوه در مجلس با انتقاد از کسانی که هنوز وارد مجلس نشده ، صحبت از استیضاح می کنند، گفت: قبل از آنکه بخواهیم پای دولت را بکشیم باید عصای دولت باشیم و مانع از زمین خوردن این دولت بشویم.

قاسم ميرزايي نيكو در گفت و گو با خبرنگار آستان فراکسیونهای امید و اعتدال را دو ضلع یک مثلث توصیف کرد وگفت: دولت ضلع سوم است و به جای آنکه در کار همدیگر اشکال تراشی کنیم، باید کنار هم بنشینیم و پس از بررسی مشکلات، راهکار عملی بدهیم تا بتوانیم برای رفع مشکلات کشور تدبیر کنیم.

وی تدبیر برای مشکلات کابینه، وضعیت اقتصادی و سایر بحرانها را وضیفه این مثلث دانست و گفت: این سه ضلع باید با همدیگر همفکری بیشتری داشته باند تا دولت بتواند بهتر کار کند.

میرزایی در پاسخ به اینکه آیا مصلحت می دانید کابینه در یک سال باقیمانده تغییر کند، گفت: حتما کابینه باید اصلاح شود.

وی تغییرات اخیر را مهم ندانست و گفت: اینکه معاون پارلمانی دولت جانشین معاون حقوقی شود، چه تاثیری داشت؟ آیا امروزه مشکلات حقوقی بیشتر است یا مشکلات اقتصادی؟ آیا آقای انصاری تعامل لازم را با نمایندگان نداشت و چالش درست کرده بود که این تغییر به وجود آمد. بی شک هیچکدام از این موارد درست نیست.

نماینده فیروز کوه با تاکید بر اینکه باید وزرای اقتصادی تغییر کنند، گفت: اینکه نمایندگان مجلس تصمیم به تغییر بگیرند یا رسانه ها دولت را تحت فشار قرار دهند، کار درستی نیست و شخص رییس جمهور باید بدون آنکه ناچار به تغییر کابینه شود، به اختیار کابینه را اصلاح کند.

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که از دولت قبل برای دولت روحانی باقی مانده است گفت: سیاست خارجی ما ایراد داشت و مذاکرات هسته ای باید به نتیجه میرسید اما امروز تنها شش ماه از این مذاکرات گذشته و نباید انتظار داشته باشیم که در این مدت مشکلات حل شود.

میرزایی با اشاره به اینکه در دولت احمدی نژاد مملکت به اندازه ای به هم ریخت که ساماندهی آن سالها وقت می برد، گفت: در مورد مدیریت احمدی نژاد تنها می توان گفت مملکت را در مدت هشت سال شخم زدند و زیر و رو کردند که فقط برای بازگرداندن کشور به قبل از حضور احمدی نژاد، باید سالها کار و هزینه شود.

وی با پذیرفتن اینکه در سایه ولخرجی ها و عملکرد غلط احمدی نژاد، چیزی در کیسه دولت باقی نماند، گفت: وقتی 580 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوقها و شرکتهای بیمه است، این دولت چه کار می تواند انجام بدهد. بنابر این قبول داریم که وزرای اقتصادی هم زیاد مقصر نیستند و باید مشکلات مرتفع شود.

نماینده فیروز کوه به مشکلات زیر بنایی باقی مانده از دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: چه کسی می تواند آشفته بازار اقتصادی کشور که از دولت قبل به ارث رسیده را منکر شود؟ بنابر این تمامی مشکلات اقتصادی را قبول داریم اما معتقد هستیم که دولت اگر تیم اقتصادی قوی تری به کار می گرفت، شاید اکنون کشور با مشکلات کمتری رو به رو بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین