Friday 29 March 2024| ۱۳: ۴۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
آستان گزارش می دهد؛
دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس مدعی شد که 300 هزار نفر از مردمی که در شرق "حلب" تحت کنترل مخالفان زندگی می کنند، در محاصره شدید ارتش سوریه و روسیه قرار دارند.
"بی بی سی فارسی" به عنوان دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس در ادوار مختلف ادعاهای گوناگونی  را علیه جمهوری اسلامی ایران، سوریه، حزب الله لبنان، انصار الله و ... مطرح کرده است. 

به گزارش خبرنگار آستان ، از جمله ادعاهای دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس، تاکید بر  نقش حداقلی جمهوری اسلامی در آزاد سازی سرزمین عراق و همچنین پر رنگ جلوه دادن نقش ائتلاف ضد داعش در این کشور، تبانی ارتش سوریه و داعش در آزاد سازی "تدمر"، نقض آتش بس یمن توسط انصار الله با شلیک موشک های بالستیک و ... است. 

**ادعای جدید "بی بی سی فارسی" 

اخیرا "بی بی سی فارسی" در دو گزارش جهت دار و قابل تامل سعی کرده جنگ روانی عظیمی را علیه دولت و ارتش سوریه به راه بیندازد. در گزارش اول دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس مدعی شد که 300 هزار نفر از مردمی که در شرق "حلب" تحت کنترل مخالفان زندگی می کنند، در محاصره شدید ارتش سوریه و روسیه قرار دارند. 

در گزارش دوم ، "بی بی سی فارسی" سعی کرد با پدر یک خانواده سوری صحبت کرد و وی ادعاهایی را مطرح کرد که چگونه ارتش سوریه فرزندش را به قتل رسانده اند.  

درباره گزارش دوم باید اشاره کرد که در گذشته گزارش هایی با صحنه سازی و غیر مستند به نفع تروریست های تکفیری پخش شده است. شاید مصاحبه با خانواده نوجوان سوری که مدعی شده ارتش سوریه فرزندش را کشته اند، با تهدید یا تطمیع آن خانواده صورت گرفته است و او مجبور شده در مقابل دوربین ادعاهایی را مطرح کند.

برخی منابع رسانه ای گزارش می دهند که "بی بی سی فارسی" در تخریب چهره ارتش سوریه و مدافعان حرم از طریق گرفتن سفارش ها و به قول معروف ریپورتاژ آگهی مبادرت به تبلیغات ضد نظام سوریه می کنند و به نظر این مصاحبه هم در همین راستا بوده است.  

 برخی خبرنگاران این شبکه خبری همچون "فریبا صحرایی" با ساخت مستند های جهت دار به دنبال تخریب چهره نظام سوریه هستند و در این مسیر، سیاست های  "بی بی سی فارسی" با برخی کشورهای منطقه همچون قطر و عربستان سعودی هماهنگ است. 

در گذشته هم بی بی سی با پخش گزارشی درباره لشکر فاطمیون به تخریب چهره این گروه در سوریه پرداخته بود و این موضوع انتقاد جامعه رسانه ای را در پی داشت. دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس تلاش کرده این نیروها را بی انگیزه و عامل ایران معرفی کند؛ حال آنکه لشکر فاطمیون برای مقابله با تروریست ها و دفاع از حرم انگیزه دارد. 

یکی از مدافعان حرم لشکر فاطمیون در این زمینه می گوید: ما نه به خاطر پول به سوریه می‌رویم و نه به خاطر مدارک یا چیز دیگری. پول ارزش جان ما را ندارد که به خاطر پول برویم و خود را به کشتن بدهیم. ما به خاطر دفاع از مقدسات اسلام، بی بی دو عالم حضرت زینب (س) و دفاع از حرم اولاد پیامبر(ع) به سوریه می‌رویم.

وی افزود: مقصود بچه‌های فاطمیون اصلا پول نیست، بی بی سی حرف‌های خودش را می زند و هر کسی می‌خواهد تبلیغاتی کند تا روحیه بچه‌های فاطمیون و جبهه مقاومت در سوریه را از بین ببرد و بهم بزند.

یکی دیگر از گزارش های "بی بی سی فارسی" که به آن اشاره شد، تلاش این رسانه برای مظلوم نمایی گروه های تروریستی در سوریه است. چگونه می شود که دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس برای 300 هزار نفر از مردم "حلب" (که در کنترل مخالفان است) دلسوزی می کند؛ در حالی که هیچ  گزارشی از محاصره شهرهای "فوعه" و "کفریا" پخش نمی کند؟ 

رپورتاژ آگهی

منابع میدانی سوری در گفت و گو با خرسانه های مختلف بارها از حملات خمپاره ای و موشکی تروریست های تکفیری به این شهر خبر دادند و شهادت ده ها نفر در این حملات در ماه های اخیر تائید شده است که عمدتا کودک و نوجوانند و این در حالی است که یک منبع آگاه در نیروهای دفاع وطنی سوریه در گفت و گو با  خبرنگار آستان؛ در این زمینه می گوید: مردم در شهرهای تحت محاصره "فوعه" و "کفریا" در وضعیت بسیار بدی هستند و غذای مناسب در این دو شهرک بسیار اندک است. 

وی افزود: وضعیت شهرهای محاصره شده توسط تروریست های تکفیری نشان می دهد که کودکان در شرایط بسیار وخیمی قرار دارند و رسیدگی جدی به آن ها بسیار لازم است. 

**سکوت "بی بی سی فارسی" در قبال محاصره شهرک "فوعه" و "کفریا" 

مردم مظلوم "فوعه" و "کفریا" مدت هاست که در محاصره تروریست های تکفیری جبهه النصره (بخوانید جبهه فتح الشام!!) و ائتلاف جیش الفتح قرار دارند و سکوت "بی بی سی فارسی" در این زمینه جای سوال دارد. 

نکته دوم قابل طرح اینکه مردم مظلوم سوریه در "شهر دیرالزور"  هم مدت طولانی است که در محاصره تروریست های تکفیری داعش قرار دارند و سوال اینجاست که چرا "بی بی سی فارسی"  به راحتی از کنار این موضوع عبور می کند. 

اگر در شهر "دیر الزور" ، ژنرال "عصام زهر الدین" و مردم نبودند ، تروریست های تکفیری داعش همان جنایت هایی را که در "موصل" و  "تپه های سنجار" انجام دادند ؛ در "دیرالزور" هم  مرتکب می شدند. 

چرا زمانی که تروریست های ارتش آزاد اسیر ارتش سوریه را به لوله تانک می بندند ؛ دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس ژست حقوق بشر نمی گیرد و تنها توپخانه جنگ روانی خود را به سمت ارتش سوریه نشانه رفته است؟ 

راهرد کلان دولت انگلیس ، تفرقه بین نیروهای داخلی در ایران و تضعیف محور مقاومت و خشن جلوه دادن آن در منطقه غرب آسیاست و مصاحبه (احتمالا ساختگی) با پدر نوجوان سوری هم در همین راستا بوده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین