Saturday 11 May 2024| ۱۰: ۲۵ - شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
بخش از خبرها (ی منتشر شده) مربوط به این مساله بود که این پول به صورت نقدی پرداخت شده است. علت انجام این کار این بود که ایالات متحده تحریم های سختی را علیه ایران اعمال کرده بود که مانع از انتقال این پول در قالب روابط عادی بانکی به ایران می شد.
رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه پول پرداخت شده به آمریکا هیچ ارتباطی به آزادی بازداشت شدگان آمریکایی در ایران نداشته گفت که برجام در مسیر صحیح خود در حال اجرا است.

به گزارش آستان به نقل از «یو اس ای تودی»، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادها از وی در مورد چرایی پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار بدهی این کشور به ایران و همچنین ادعاهای انجام شده از سوی جمهوریخواهان که معتقدند این پول، باجی بوده که دولت آمریکا در ازای آزادی بازداشت شدگان آمریکایی در ایران پرداخت شده، گفت که پرداخت این پول ارتباطی به آزادی آمریکایی های بازداشت شده در ایران ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت این پول پیشتر در ماه ژانویه از سوی کاخ سفید اعلام شده بود گفت که این یک معامله غیرقانونی نبوده است.

«اوباما» همچنین در مورد چرایی پرداخت این پول به صورت نقدی و خارج از نظام بانکی اظهار کرد: بخش از خبرها (ی منتشر شده) مربوط به این مساله بود که این پول به صورت نقدی پرداخت شده است. علت انجام این کار این بود که ایالات متحده تحریم های سختی را علیه ایران اعمال کرده بود که مانع از انتقال این پول در قالب روابط عادی بانکی به ایران می شد.

وی همچنین بار دیگر بر انجام شدن تعهدات کشورش در قالب برجام تاکید کرد و گفت: با همه این حسابها، (برجام) دقیقا در مسیری در حال انجام است که ما قبلا گفته بودیم.

گفتنی است در پی انتشار خبر پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار از بدهی های آمریکا به ایران در قالب پول نقدی که به وسیله هواپیما جا به جا شده بود، بسیاری از جمهوریخواهان با حملات لفظی به دولت «اوباما» از انجام این کار به شدت انتقاد کردند.

اعتقاد جمهوریخواهان این است که با انتقال این پول به ایران در ازای آزادی بازداشت شدگان آمریکایی، دستگیری اتباع آمریکا و مطالبه پول در قبال آزادی آنها در همه جای جهان مرسوم خواهد شد. موضوعی که دولت آمریکا به شدت آن را رد کرده و معتقد است این پول به آزادی بازداشت شدگان ارتباطی نداشته و تنها بخشی از تعهدات این کشور در قالب برجام بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین