Monday 06 May 2024| ۱۶: ۵۴ - دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
متأسفانه امروز سعودیها دست خود را به روی دشمن اسلام یعنی اشغالگران قدس دراز و رابطه خود با آنها را علنی کرده اند؛ آنها پول مسلمانان را صَرف ریختن بمب بر سر مردم بی دفاع یمن خرج می کنند؛ سعودیها در واقع در حال خود کشی سیاسی هستند، چراکه بیش از پیش با صهیونیستها همراهی می کنند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با یک شبکه عرب‌زبان با اشاره به همراهی سعودیها با صهیونیستها گفت: سعودیها در حال خودکشی سیاسی هستند.

به گزارش آستان، «علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود تصویری از مصاحبه با شبکه لبنانی «المیادین» و قسمت هایی این مصاحبه را منتشر کرد.

 وی در گفتگو با این شبکه لبنانی با اشاره به کودتای نظامی اخیر در ترکیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این کودتا از دولت قانونی ترکیه حمایت کرد، چرا که ما با هرگونه کودتا علیه دولت‌های قانونی مخالف هستیم.

ولایتی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: برخی کشورهایی که ظاهرا متحد ترکیه به حساب می آمدند نه تنها کودتای نظامی در این کشور را محکوم نکردند بلکه تمام تلاش خود برای پیروزی کودتاچیان را به کار بستند؛ این در حالی است که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه این کودتا را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: در حال حاضر ارتش و نیروهای مقاومت دستاوردهای بزرگی را به ویژه در حلب محقق کرده اند و مخالفان دمشق در شرایط بسیار سختی به سر می برند. این در حالی است که شاهد وجود اختلاف و تفرقه در صفوف مخالفان سوری نیز هستم.

ولایتی با اشاره به آخرین تحولات عراق نیز گفت: در عراق دستاوردهای بزرگی خلق شده است که موجب شده تا دولت این کشور ابتکار عمل را به دست بگیرد. کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران به عراق و سوری به درخواست رسمی این کشورها انجام می شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: متأسفانه امروز سعودیها دست خود را به روی دشمن اسلام یعنی اشغالگران قدس دراز و رابطه خود با آنها را علنی کرده اند؛ آنها پول مسلمانان را صَرف ریختن بمب بر سر مردم بی دفاع یمن خرج می کنند؛ سعودیها در واقع در حال خود کشی سیاسی هستند، چراکه بیش از پیش با صهیونیستها همراهی می کنند.

علی اکبر ولایتی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا گفت: مواضع دموکرات ها و جمهوریخواهان در آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران تفاوت چندانی با هم ندارد. این موضوع پس از کارشکنی های دموکرات ها در مسیر توافق هسته ای کاملا مشهود است.

ولایتی اظهار داشت: در خصوص توافق هسته ای نباید اینگونه تصور شود که جمهوری اسلامی ایران گزینه دیگری را در پیش رو ندارد و دست بسته است. ما متناسب با منافع و مصالح خود در این زمینه اقدام می کنیم.

منبع:مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین