Saturday 18 May 2024| ۱۵: ۱۴ - شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت و گو با آستان:
در سوریه هم داعش رو به شکست است و با توجه به اینکه ترکیه با روسیه آشتی کرده، باید منتظر یک سری تغییرات در منطقه باشیم.
نماينده اقليم كردستان عراق در ايران گفت: داعش در حال تضعیف شدن است  و من هم معتقدم که شهرهای بزرگی از دست این گروه تروریستی آزاد می‌شود. 

ناظم دباغ در گفت و گو با خبرنگار آستان درباره نقش روسیه در مبارزه با تروریست های داعش عنوان داشت  بعد از ورود روسیه در جبهه جنگ با داعش، آمریکا در نبرد با این گروه تروریستی جدی‌تر شد.  

وی با اشاره به شکست های پی در پی داعش در ماه های اخیر ادامه داد: داعش در حال تضعیف شدن است و من هم معتقدم که شهرهای بزرگی از دست این گروه تروریستی آزاد می‌شود و داعش در عراق و سوریه شکست خواهد خورد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران تصریح کرد: در سوریه هم داعش رو به شکست است و با توجه به اینکه ترکیه با روسیه آشتی کرده، باید منتظر یک سری تغییرات در منطقه باشیم. 

دباغ درباره ساز و کار عملیات مرکز استان نینوا اظهار داشت: بعد از آزادسازی موصل شرایط جدیدی در منطقه به وجود می‌آید و کشورهای منطقه باید به دنبال راه‌حلی باشند تا روند صلح و آرامش در منطقه تثبیت شود.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در پایان خاطرنشان کرد: پیشمرگه یک نیروی قدرتمند نظامی است که با داعش در حال نبرد بوده و مناطق زیادی را از دست این گروه تروریستی آزاد کرده است.
 
 گفتنی است تروریست های تکفیری داعش از سال 2014 میلادی تلاش کرده تا مناطق وسیعی از عراق را به اشغال خود درآورد. 

در این زمینه ارتش و نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) با جدیت وارد عمل شدند و مناطق وسیعی در استان های "دیاله"، "صلاح الدین"، "الانبار" و "کرکوک" را آزاد کردند. 

"موصل" به عنوان مرکز استان "نینوا" یکی از مهمترین شهرهایی است که تروریست های داعش در آن حضور دارند و با پاکسازی  مرکز استان "نینوا" داعش در عراق نابود خواهد شد.   

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: