Saturday 27 April 2024| ۰۶: ۱۱ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی در شرایط ثبات به سر می‌بریم، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته است؛ شاخص‌های کلان اقتصادی را به ثبات برساند که ثبات در کنار امنیت می‌تواند، اعتمادساز باشد و وجود این دو در کنار هم شرایطی را فراهم کرده که امکان جذب سرمایه در کشور وجود دارد.
 وزیر کشور با بیان اینکه تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط است، گفت: ما آمادگی داریم؛ خبرنگاران تشکیلاتی را در قالب NGO در وزارت کشور به ثبت برسانند.

به گزارش آستان به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست صمیمانه خود با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه "خبر" نقش مهمی در انتخاب افراد مناسب در امور مختلف، در قضاوت جامعه و در هدایت افکار عمومی و مسئولان دارد، گفت: هرقدر این تاثیرگذاری را افزایش دهیم؛ رسالت خود را بهتر انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به پیشرفت ابزار رسانه‌ای و افزایش سرعت خبر به عنوان عواملی که تاثیرگذاری اطلاع‌رسانی را افزایش می‌دهد، ادامه داد: در کار خبر ابزار فیزیکی و ابزار نرم‌افزاری وجود دارد که نرم‌افزار به معنای محتوا، روش و شیوه کار است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در بحث محتوا خبرنگاران باید حقیقت‌گرا باشند، اظهار کرد: هرقدر در حوزه حقیقت‌یابی و گسترش حقیقت کوشا باشیم، اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه فطرت و عقل حقیقت‌جویی را قبول دارند و خواست عموم جامعه همین است، خاطرنشان کرد: هرقدر از حقیقت‌گرایی فاصله بگیریم؛ میزان اثرگذاری ما کمتر خواهد بود.

وی اعتماد را مهم‌ترین عامل موفقیت خبرنگاران و رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: اگر اعتماد مخاطب را جلب کنیم، موفق خواهیم بود و این اعتماد در بلندمدت شکل می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه وضعیت کشور ما در شرایط کنونی خاص و ویژه است، گفت: از یک طرف امید فراوانی در جامعه ایجاد شده که باید بتوانیم به آن پاسخ مستمر دهیم و از طرف دیگر دغدغه‌هایی در کشور وجود دارد و ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که جامعه به سمت امید حرکت کند، زیرا امید مشارکت‌ساز و محرک است.

وی افزود: جامعه ما در حوزه امنیت داخلی شرایط مطلوبی دارد که دوست و دشمن بر آن اذعان دارند و این موضوع یک نقطه قوت برای ما است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی در شرایط ثبات به سر می‌بریم، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته است؛ شاخص‌های کلان اقتصادی را به ثبات برساند که ثبات در کنار امنیت می‌تواند، اعتمادساز باشد و وجود این دو در کنار هم شرایطی را فراهم کرده که امکان جذب سرمایه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به وجود نشاط در حوزه سیاست داخلی کشور تصریح کرد: ما دغدغه‌ای در حوزه فعالیت در این زمینه نداریم و همانطور که می‌بینید، امروز موافق و مخالف نظر خود را ابراز می‌کنند و شاهد مشکلات و دخالت‌هایی که در گذشته در این زمینه وجود داشته نیستیم که برگزاری انتخابات باشکوه مجلس و خبرگان رهبری موید این موضوع است.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر وجود وحدت و انسجام در جامعه اظهار کرد: در جامعه ما تکثر و تنوع جغرافیایی، نژادی، قومی، مذهبی و حتی نگرش‌های مختلف سیاسی واجتماعی وجود دارد و حتی شاهد برخی آسیب‌های اجتماعی هستیم، اما جامعه این حوزه را به خوبی اداره می‌کند.

وی در ادامه این مطلب افزود: مردم به درجه‌ای از تعقل رسیده‌اند که صلاحشان را می‌شناسند، البته مطبوعات سهم بسزایی بر افکار عمومی دارند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی گام‌های عظیمی برداشته‌ایم و شر بزرگی از سر کشور دفع شده است که نشان‌دهنده استقامت و قدرت مردم ایران است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و تلاش دولت اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است، ادامه داد: ما در تلاشیم ایران قدرتمند و توانمند را در عرصه جهانی نمایش دهیم و باید هرچه می‌کنیم؛ برای سربلندی مردم باشد.

وی در پایان در خصوص تقاضای خبرنگاران برای تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران با بیان اینکه تشکیل این انجمن مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: اما ما در وزارت کشور آمادگی داریم تا خبرنگاران در قالب NGO و سایر تشکیلات، فعالیت خود را در وزارت کشور به ثبت رسانده و انجمنی را ایجاد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: