Friday 17 May 2024| ۱۱: ۴۸ - جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
معاون رییس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با آستان مطرح کرد:
امیدواریم هر چه زودتر مراحل تصویب لایحه حمایت حقوقی از محیط بانان در کمیسیون اجتماعی طی شود سپس این طرح به دولت ارائه و به شکل یک لایحه کلی و رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.
لایحه حمایت حقوقی از محیط بانان در راستای تاکیدات ویژه کاهش آسیب های جانی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عده ای از محیط بانان این سازمان با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س)به مناسبت میلاد امام رضا(ع) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند. 

دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار آستان در خصوص لایحه حمایت حقوقی از محیط بانان گفت:لایحه حمایت حقوقی از محیط بانان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بیان کرد:خوشبختانه در خصوص پیشبرد لایحه حمایتی از محیط بانان جلسات تخصصی و کارشناسی صورت گرفته است.

ابتکار با اشاره به برخی موارد قانونی ادامه داد:مواردی در این لایحه لحاظ شده است تا بتوانیم قوانین موجود را تقویت کنیم.این موارد حقوقی و اجتماعی که به این لایحه اضافه شده است همه ابعاد مختلف اعم از حقوقی و اجتماعی را نسبت به محیط بانان در نظر گرفته تا آسیب های کمتری این افراد را تهدید کند.

معاون رییس جمهور در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه موارد قانونی جدید در این لایحه حقوق و مسائل امنیتی محیط بانان را تضمین می کند،افزود:در این لایحه جدید توجه به کاهش آسیب ها نیز مورد توجه قرار گرفته و برخی آسیب های احتمالی نیز پیش بینی شده است تا بتوانیم با اجرای این طرح سلامت و امنیت جانی محیط بانان را ضمانت کنیم.

وی در ادامه گفت:امیدواریم هر چه زودتر مراحل تصویب لایحه حمایت حقوقی از محیط بانان در کمیسیون اجتماعی طی شود سپس این طرح به دولت ارائه و به شکل یک لایحه کلی و رسمی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد:در این لایحه نه تنها بحث حمایت های حقوقی مطرح شده است بلکه حمایت های اجتماعی،مالی و جانی نیز در نظر گرفته شده است با توجه به اینکه در قانون فعلی حمایت از محیط بانان وجود دارد اما تلاش بر این است تا بتوانیم تاکیدات ویژه ای را در خصوص محیط بانان در نظر بگیریم تا از امنیت جانی بیشتری برخوردار باشند.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: