Friday 17 May 2024| ۱۴: ۳۰ - جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
بنابراین ما در قبال این حرکات وظیفه ‌داریم که چهره واقعی اسلام و تعالیم عالیه قران کریم، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را نه‌تنها در قول بلکه در گفتار و کردارمان به اثبات برسانیم. بنده فکر می‌کنم اهتمام جمهوری اسلامی ایران به حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت پاسخی بسیار آشکار و روشن به این انحراف و تهمت‌های ناروایی است که به اسلام نسبت داده می‌شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط ریست گفت: محیط ‌زیست یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کارآمدی دولت‌ها در دنیا است.

به گزارش آستان، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست در مراسم ادای احترام محیط‌ بانان با آرمان‌های والای امام راحل(س) که هم‌زمان با میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) و روز محیط ‌بان در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد، با بیان این که امام راحل(س) از ابتدا بر بحث کارآمدی و تحقق عملی آرمان های انقلاب تأکید داشتند، گفت: امروز توجه و حفاظت از محیط زیست از نشانه های کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
  
ابتکار در این مراسم با تبریک روز محیط‌ بان و تولد امام رضا (ع) اظهار کرد: ما در دوران خاصی به سر می‌بریم و حضور مدافعان محیط‌ زیست کشور در محضر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند در این دوران و زمانه دو مسئله اصلی را جدی بگیریم.
 
 وی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: یکی از این مسائل تهدید آبرویی و جایگاهی دین و رسالت پیامبر اسلام با توجه به تهمت‌ها، تهدیدات، خشونت‌گرایی مفرط، کینه و تنفری است که سعی می‌شود به نام اسلام در سطح دنیا پراکنده شود.
  
ابتکار افزود: بنابراین ما در قبال این حرکات وظیفه ‌داریم که چهره واقعی اسلام و تعالیم عالیه قران کریم، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را نه‌تنها در قول بلکه در گفتار و کردارمان به اثبات برسانیم. بنده فکر می‌کنم اهتمام جمهوری اسلامی ایران به حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت پاسخی بسیار آشکار و روشن به این انحراف و تهمت‌های ناروایی است که به اسلام نسبت داده می‌شود.
 
 رئیس سازمان محیط ‌زیست با اشاره به این‌که ما به‌عنوان جمهوری اسلامی هر چه قدر در عمل در حفظ محیط‌زیست بکوشیم پاسخی را به صحبت‌ها و رفتارهایی که کاملاً از اسلام و شریعت پیامبر به دور است داده‌ایم، خاطرنشان کرد: رفتار ما در جمهوری اسلامی ایران و توجهی که رهبر معظم انقلاب، دولت و شخص رئیس‌جمهور به موضوع محیط‌زیست دارند پاسخ روشنی به این‌گونه برداشت‌ها و رفتارها است.
  
معاون رئیس‌جمهور همچنین موضوع دوم را بحث کارآمدی نظام عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع برای حضرت امام (س) بسیار مهم بود، حضرت امام نظام سیاسی و اجرایی خود را در عصری پایه‌گذاری کردند که همه حکومت‌های اجرایی ‌فاصله‌ای را با دین اتخاذ می‌کردند.
 
 وی ادامه داد: اما امام در چنین شرایطی با شجاعت کامل حکومتی را بر اساس مردم‌سالاری دینی پایه‌ریزی کرد، امام از همان دوران فرمودند که این آرمان‌ها و شعارهای زیبا باید در عمل محقق شود تا جمهوری اسلامی و خون‌هایی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس ریخته شد به ثمر بنشیند.
  
وی افزود: این ثمره امروز کارآمدی نظام است و این‌که نظام بتواند در ابعاد مختلف به‌خصوص در بحث محیط ‌زیست که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کارآمدی دولت‌ها در دنیا است، موفق باشد. امروز هر دولتی در دنیا اگر بخواهد ادعا کند که دارای کارآمدی و موفقیت بوده است باید در کنار همه اهداف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به محیط‌زیست هم بپردازد و از طبیعت و تنوع زیستی و گیاهی و جانوری خود حفاظت کرده و محیط سالمی را برای مردمش فراهم کرده باشد.
  
ابتکار در پایان افزود: این ملاک‌ها نه‌تنها باارزش‌های دینی ما سازگار هستند بلکه حداقل به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران از جهات ارزشی باید در این زمینه‌ها پیشگام باشد. این دو موضوع، امروز بیش از هر مسئله‌ای اهمیت حضور ما را در بارگاه امام مشخص می‌کند و این‌که ما با این تجدید میثاق بتوانیم در عمل به‌خوبی از محیط‌زیست حفاظت کنیم و در عمل از تخریب‌ها و آلودگی‌ها جلوگیری کنیم و بتوانیم در این راه از مشارکت مردم استفاده کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: