Friday 26 April 2024| ۱۴: ۳۸ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
یکی از وظایف اصلی مربیان این است که محیطی را فراهم کنند تا با در نظر گرفتن تفاوت های فردی،کنجکاوی دانش آموزان را به طور مثبت پاسخ داده و آن را جهت دهی کنند.
کنجکاوی دانش آموزان معمولا از سنین بین 7 تا 12 شروع شده و با ورود به دوره نوجوانی به اوج می رسد.

به گزارش آستان از ایندیپندنت؛کنجکاوی و جستجوگری دانش آموزان مسئله ای است که معلمان و مربیان برخوردهای واکنشی مختلفی از خود نشان می دهند.از این رو یکی از وظایف اصلی مربیان این است که محیطی را فراهم کنند تا با در نظر گرفتن تفاوت های فردی،کنجکاوی دانش آموزان را به طور مثبت پاسخ داده و آن را جهت دهی کنند.

یکی از راهکارهای تاثیر گذار این است که مربی یا معلم هنگام درس در کلاس با یک سئوال تحریک کننده و یا شگفت انگیز سعی کند چالش و تعارض در نکات درسی ایجاد کند تا دانش آموزان نسبت به سئوال طرح شده در جستجوی پاسخ باشند و عادت به پرسیدن سئوال در آنها نهادینه شود.

ایجاد فضایی مناسب برای سئوال کردن و بحث و گفتگو حتی سئوال چالش برانگیز دانش آموزان را به کاوشگری ترغیب می کند.معلمان باید فرصت های مناسبی را در زمان های مختلف برای کاوشگری دانش آموزان کلاس قرار دهند.

این روش های ساده اما تاثیرگذار در راستای تقویت کنجکاوی دانش آموزان اثر داشته و علاوه بر ذهن کاوشگر تاثیر فراوانی بر یادگیری دانش آموزان دارد. 

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: