Tuesday 14 May 2024| ۲۳: ۱۸ - سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
یک اقتصاددان در گفت و گو با آستان مطرح کرد:
خانواده ها از نظر کسب درآمد،نحوه پس انداز،دیدگاه به زندگی ،سبک زندگی و تعداد فرزندان متفاوت هستند و هر خانواده با صرفه جویی اقتصادی و پس انداز بخشی از درآمد خود می تواند برنامه دقیقی برای سفرهای تفریحی ترتیب دهد.
مدیریت اقتصادی در سفر

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه در خصوص تاثیری که پس انداز خانواده در نوع تفریحات و حتی سفرهای آنها می گذارد،گفت:نوع پس انداز خانواده در نوع سفرهای اعضای خانواده نیز تاثیرات بسزایی دارد. به طور مثال وقتی یک خانواده پس انداز کافی برای سفرهای تفریحی خود داشته باشد به طور قطع مدیریت درستی برای هزینه های سفر را برنامه ریزی می کند.

دکتر ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود:خانواده ها از نظر کسب درآمد،نحوه پس انداز،دیدگاه به زندگی ،سبک زندگی و تعداد فرزندان متفاوت هستند و هر خانواده با صرفه جویی اقتصادی و پس انداز بخشی از درآمد خود می تواند برنامه دقیقی برای سفرهای تفریحی ترتیب دهد.

این دکترای اقتصاد با اشاره به تفاوت هایی که در سفرهای تفریحی،سیاحتی و زیارتی وجود دارد،گفت:این قبیل سفرها در نوع هزینه کرد هم با یکدیگر متفاوت هستند . از این رو باید بعد از تعیین نوع سفر هزینه های لازم را سنجیده چون برخی سفرها هزینه اندک نیاز دارد و برخی سفرها به خصوص سیاحتی و گردشگری هزینه های بالایی را لازم دارد.

به گفته رزاقی:یکی از مواردی که قبل از سفر تعیین کننده هزینه به شمار می رود مکان و نوع وسیله ای است که افراد می خواهند با آن سفرشان را آغاز کنند نوع وسیله در کاهش یا افزایش هزینه تاثیرگذار است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد:اعضای خانواده با همفکری برای کاهش هزینه ها و داشتن یک سفر مطلوب باید به نتیجه کلی برسند تا بتوانند آمار دقیقی از هزینه ها را در دست داشته و برنامه ریزی کنند.مهم ترین نکته ای که در سفر باید مورد اهمیت قرار گیرد این است که هزینه های سفر باید با نحوه زندگی و شیوه زیستن اعضای خانواده هماهنگ باشد خانواده باید خود و موقعیت هایش را مورد واکاوی و سنجش قرار دهد و تحت تاثیر هزینه های گزاف خانواده های دیگر قرار نگیرد.

وی ادامه داد:یکی از مواردی که باعث تلخکامی در سفر می شود فشار اقتصادی است بنابراین خانواده به خصوص پدر و مادر وظیفه دارند از یک سن مشخصی فرزندان را در جریان کمبودهای اقتصادی قرار دهند و الگوهای مناسبی برای فرزندان شان باشند دخالت دادن فرزندان در تصمیمات خانوادگی به خصوص از نوع اقتصادی باعث می شود به تفاهم رسیده و فرزندان شیوه مدیریت منابع مالی در سفر را بیاموزند.همچنین با مقوله صرفه جویی بیشتر آشنا شوند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین