Friday 17 May 2024| ۱۵: ۱۵ - جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
نماینده کرمانشاه در گفت و گو با آستان:
وی از وجود حداقل یک بیکار در هر خانواده خبر داد و گفت: کدام خانواده ای را سراغ دارید که یک دختر با پسر بیکار نداشته باشد.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم کشور با مشکلات فراوانی رو به رو است،گفت: با وجود تمامی مشکلات، توهین و تخریب اقدام درستی نیست و نباید با هر بهانه ای به مسوولان توهین کرد.

سید قاسم جاسمی در گفت و گو با خبرنگار آستان با تاکید بر اینکه باید بین انتقاد و توهین و تخریب تفاوت قایل شویم،گفت: امروزه کشور ما با مشکلات بسیاری رو به رو است، اما هیچکدام از این مشکلات دلیل نمی شود که مردم به رییس دولت توهین کنند.

وی با اشاره به میزان بالای بیکاری گفت: امروزه وضعیت اشتغال مناسب نیست و نه تنها بیکاری در بین افراد کم سواد و بی سواد وجود دارد، بلکه تحصیل کردگان دانشگاهی نیز بیکار هستند. این در حالی است که بسیاری از مشکلات کشور ناشی از نبود نیروهای متخصص و کارآمد بوده و هنوز هم از این بابت رنج می بریم، اما می بینیم که فارغ التحصیلان ما بیکار هستند.

نماینده کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید بین انتقاد و توهین تفاوت قایل شویم،گفت: آنهایی که دست به توهین وتخریب می زنند، تکلیفشان جداست و جایگاهی در بین مردم و نظام ندارند. اما باید برای مردم و کارشناسان حق انتقاد قایل شویم و اجازه بدهیم که انتقاد کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا منتقدان حق دارند که در قالب انتقاد ولو منطقی و درست، دست به توهین و تخریب بزنند،گفت: وقتی می گوییم انتقاد منطقی و درست، دیگر توهین و تخریب معنا ندارد. کدام منطق درستی را سراغ دارید که از توهین وتخریب حمایت کرده باشد و کدام آدم منطقی را سراغ دارید که توهین کند.

جاسمی با تاکید بر اینکه منتقدان منطقی به دنبال تغییر فرد نیستند،گفت: منتقدان منصف کاری به این ندارند که چه شخصی مدیر شده و چه فردی از کدام گرایش سیاسی رای آورده است، منتقد منصف بیش از آنکه شخص را در نظر داشته باشد، به دنبال عملکرد مدیران در بخشهای گوناگون است و هرجایی که اشکالی ببیند، آنرا با زبان سالم و منطقی به زبانی می آورد.

وی در خصوص افرادی که دائم سخن از یک دوره ای بودن ریاست جمهوری آقای روحانی می کنند،گفت: هر کس با هر تفکری که رای بیاورد و در خدمت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و برای تحقق آرمانهای نظام گام بردارد، مطمعن باشید که دو دوره رای مردم را دارد و باز هم رییس جمهور خواهد شد. اما شرط آن است که مردم تحول و شکوفایی را در عملکرد مدیران ببینند.

نماینده کرمانشاه در پاسخ به اینکه چرا امروز توهین به یک امر عادی تبدیل شده است،گفت: باید بپذیریم که مشکلات اقتصادی، تورم و رکود باعث شده تا مردم نگرانی هایی داشته باشد و این مشکلات باعث شده تا عده ای واکنش نشان دهند و البته اثر منفی بر جای گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات هر اندازه هم که زیاد باشد، نباید تخریب و توهین اتفاق بیفتد،گفت: امروزه شرایط به نوعی است که رضایت عمومی خوب نیست.

جاسمی با اشاره به اظهارات مردم گفت: وقتی با مردم صحبت می کنیم، می گویند که می خواهیم بهبود شرایط را لمس کنیم و نتیجه اصلاح را در سفره هایمان ببینیم که هنوز این  اتفاق نیفتاده است.

وی از وجود حداقل یک بیکار در هر خانواده خبر داد و گفت: کدام خانواده ای را سراغ دارید که یک دختر با پسر بیکار نداشته باشد.

نماینده کرمانشاه با اشاره به معیشت نامناسب حقوق بگیران گفت: امروزه یک کارگر یا کارمند حقوق بگیر معمولی نمی تواند با آنچه دریافت می کند، امورات خود را بگذراند و همین امر سبب نارضایتی شده است.

جاسمی در پاسخ به اینکه راهکار اعتراض مدنی به عملکردها چیست؟،گفت: قانون راهکار اعتراض را باز گذاشته است. تا زمانی که دوره چهار ساله آقای روحانی به پایان نرسیده، نباید توهین یا تخریب صورت بگیرد زیرا رییس جمهور است. در این مدت می تواند انتقاد مستند به عملکرد دولت ایشان یا هر دولت دیگری داشت. اگر هم کسی به هر دلیلی نسبت به عملکرد این دولت اعتراض دارد، می تواند در انتخابات آینده تصمیم دیگری بگیرد و دلیلی برای توهین وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: