Friday 26 April 2024| ۱۲: ۳۴ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
یک فعال سیاسی در گفت و گو با آستان:
طبیعی است که مجلس نشینان اجازه اظهارنظر درباره تحرکات در حوزه های مختلف را داشته باشند.
رییس کمسیون قضایی مجلس ششم شورای اسلامی هر گونه تلاشی را برای تهدید و تحدید مجلس مذموم می داند و معتقد است که تلاش برای چنین کاری هزینه های زیادی را تحمیل خواهد کرد.

ناصر قوامی در گفت و گو با خبرنگار آستان همچنین اظهار داشت: هر از چند گاهی شنیده می شود که نهادها و دستگاه ها به خود این اجازه را می دهند تا به نمایندگان مجلس فشاری وارد کنند یا گروهی به خود اجازه می دهند که با مجلس از موضع بالا سخن بگویند. این نوع تحرکات در حالی است که اصولا مجلس بنایش به این دلیل است که بتواند بر همه اتفاقات در همه حوزه ها نظارت کند و طبیعی است که مجلس نشینان اجازه اظهارنظر درباره تحرکات در حوزه های مختلف را داشته باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: مجلس با رای مستقیم مردم روی کار آمده است و پیگیری مطالبات عمومی برای این نهاد مهم اصلی اصولی به شمار می رود و اگر مشاهده یا شنیده شود که گروهی دنبال محدود کردن قوه مقننه هستند، اذهان عمومی اینطور قضاوت خواهد کرد که قرار است، خطایی انجام شود. پس طبیعی است که نهاد نظارتی در چنین شرایطی وارد عمل شده و از وقوع فعل هزنیه ساز جلوگیری کند.

ناصر قوامی در پایان صحبتهایش تاکید کرد که اگر واقعا دنبال این هستیم تا مشکلات و موانع را از پیش رو بردایم، قبل از هر اتفاقی باید بحث نظارت را روز به روز قوی تر کنیم تا از این طریق امکان خنثی کردن رفتارهای ناهنجار میسر شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: