Wednesday 15 May 2024| ۱۰: ۱۱ - چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
استاد حوزه علمیه قم درگفت و گو با آستان:
سئوال من این است که آنهایی که برای کنسرت های این همه سر و صدا راه می اندازند، چرا نسبت به معضل خطرناکی چون بالا رفتن سن ازدواج بی تفاوت هستند.
دغدغه های مهمتری از کنسرت وجود دارد/مقدمات دین گریزی جوانان را فراهم نکنید

استاد فلسفهٔ اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم با اشاره به حواشی اخیر راجع به برگزاری کنسرت های موسیقی به وجود آمده است، گفت: طوری از برگزاری کنسرت ها ابزار نگرانی می شود که انگار در پیرامون ما هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار آستان اظهار داشت: اینکه ما به عنوان مسلمانی که در اسلامی ترین کشور جهان زندگی می کنیم، به گناه و خطا حساسیت زیادی داشته باشیم، بی شک اتفاقی مبارک است و باید از همه آنهایی که دغدغه دین دارند، حمایت شود. اما این موضوع، دلیل نمی شود تا برخی هر آنچه که ذهن شان می گذرد را حجت شرعتی بدانند و به احد الناسی اجازه ندهند که نظرشان را نپذیرند.

این عضو هیئت علمی همچنین ادامه داد: برگزاری کنسرت اگر با رعایت حد و حدوی که در قانون به آنها اشاره شده باشد، همراه شود نمی تواند مساله ای باشد که برخی آقایان را به هر گونه اظهار نظری هدایت کند. سئوال من این است که آنهایی که برای کنسرت های این همه سر و صدا راه می اندازند، چرا نسبت به معضل خطرناکی چون بالا رفتن سن ازدواج بی تفاوت هستند. یعنی از نظر آنها شکل گیری یک اتفاق هنری بدتر از این است که تعداد مجردهای بالای 30 سال روز به روز در  حال بیشتر شدن است؟ ای کاش آقایان به خود بیایند و با رفتار اشتباه خود مقدمات دین گریزی جوانان را فراهم نکنند.

محسن غرویان در پایان سخنانش گفت: مردم خودشان به خوبی با بایدها و نبایدهای دینی آشنا هستند و می دانند که به عنوان حضور در شهرهای مذهبی نیازمند رعایت چه الزام هایی است.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین