Friday 26 April 2024| ۱۹: ۳۵ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای نشان دادند که ظرفیت بالایی در عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی دارند و همین امر برای ایران افتخار است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران اسلامی توانایی مطرح شدن به عنوان یک کشور صاحب علم به صورت پیشرفته در دنیا را دارد، گفت: دولت تدبیر و امید با استفاده بهینه و مطلوب از دستاوردهای برجام در عرصه بین المللی، نقشی بی بدیل در تقویت نظام آموزشی کشور داشته است.

به گزارش آستان به نقل از ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در آئین بهره برداری از پروژه های آموزشی و مراکز علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد، افزود: روابط ایران با جهانیان و حضور موثر کشور در عرصه بین المللی روز به روز بهتر می شود و تداوم این روند منجر به رشد و توسعه همه جانبه کشور از جمله علمی خواهد شد.

وی به شرایط کنونی دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه جایگاه علمی کشور اشاره و اظهار کرد: سند چشم انداز 20 ساله با محوریت دانش تهیه و تنظیم شده و اگر چه در سال های گذشته اقداماتی موثری برای تحقق این مهم انجام نشده، ولی امروز شاهد کسب موفقیت های دراین حوزه هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسعه دانش بنیان را از سیاست های اصولی کشور عنوان کرد و گفت: امروز ایران اسلامی به واسطه توافق هسته ای و اجرای برجام، توانسته در عرصه علمی جایگاه خوبی را در سطح جهان بدست آورد که این افتخاری بزرگ برای کشور ایران است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در شرایط کنونی که شاهد برداشته شدن تحریم ها به واسطه اجرای برجام و تلاش موثر دولت تدبیر و امید و تیم دیپلماسی کشور هستیم، هدف باید توسعه و پیشرفت کشور باشد، گرچه افراد تندرو در صحنه حضور دارند.

وی تاکید کرد: دراین شرایط با صبر و تحمل برای رشد و توسعه کشور تلاش کنیم چراکه همواره در مسیر پیشرفت، مشکلات و موانع زیادی وجود دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای نشان دادند که ظرفیت بالایی در عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی دارند و همین امر برای ایران افتخار است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: امید داریم در دوره بعد که آقای روحانی مسئولیت قوه مجریه کشور را به عهده می گیرد، ایران به جایگاهی که استحقاق آن را دارد، برسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به جایگاه کنونی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و نقش آن در توسعه بخش علمی و آموزشی اشاره کرد و گفت: تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی لطف خداوند متعال به ملت ایران بود زیرا گرچه دانشگاه های بسیاری در کشور وجود داشت ولی عموم مردم امکان تحصیل در این مراکز آموزشی را نداشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: وجود مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور از توفیقات امام خمینی (ره) است و واگذاری این دانشگاه به بخش غیردولتی کار بزرگ و ارزشمندی بود که امام راحل در این زمینه بسیار تاثیرگذار بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نیاز کشور به داشتن دانشمندان، محققان و پیشکسوتان عرصه علم و دانش با هدف توسعه و پیشرفت خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز جایگاه خود را در مناطق مختلف کشور پیدا کرده و دانشجویان بسیاری در این مراکز تحصیل می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته عدالت آموزشی را در مناطق مختلف کشور برای تمامی اقشار جامعه تامین کند و کسانی که دغدغه تحصیل در مراکز آموزشی شهرها و حتی کشورهای دیگر را داشتند، امروز می توانند در دانشگاه آزاد اسلامی شهر محل زندگی خود تحصیل کنند.

وی همچنین به نقش قابل توجه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه این نهاد دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: گرچه در چند سال گذشته گام مهم و ارزشمندی برای پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی برداشته نشد ولی با حضور دکتر میرزاده امروز شاهد حرکتی وسیع برای افزایش رشته های تحصیلی و توزیع عادلانه خدمات علمی و آموزشی هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وجود 80 هزار نیروی علمی مشغول خدمت، هفت هزار و 500 آزمایشگاه و سه هزار و 500 کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی نشان از توسعه بخش پژوهشی و علمی کشور دارد.

بهره برداری از 15 هزار مترمربع فضای آموزشی، اداری، ورزشی روز سه شنبه همزمان با گرامیداشت هفته دولت طی آئینی با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در دماوند آغاز شد.

آئین بهره برداری از پروژه های دانشگاه آزاد اسلامی دماوند با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بدو ورود به شهرستان دماوند با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: