Tuesday 21 May 2024| ۰۰: ۲۵ - سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفت و گو با آستان:
این حرفهای وکیل احمدی نژاد جای تاسف دارد زیرا بارها احضار شده اند و نرفته اند. حتی در ماه مبارک رمضان به دادگاه احضار شده اند و روزه داری را بهانه کرده اند وبه دادگاه نرفته اند. این دیگر نمونه های عینی است.
نمی دانم وجود اسناد و مدارک احمدی نژاد تا چه اندازه صحت دارد

بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس در  مورد پرونده احمدی نژاد که از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه ارسال شده است، گفت: کاری که ما می توانیم انجام بدهیم، مکاتبه با قوه قضاییه و خواستن نتیجه این پرونده است. آخرین مکاتبه با قوه قضاییه انجام شده و خواستار تعیین تکلیف شده ایم، اما اعلام کرده اند که پرونده مفتوح  و در دست بررسی است.

نماینده شیراز در گفت گو با خبرنگار آستان گفت: پرونده هایی که به قوه قضاییه ارسال شده، تخلفات قانونی بوده و این تخلفات را برداشت نمایندگان مجلس نیست بلکه از نوع تخلفات مشخص بوده و برای کمیسیون اصل 90 محرز شده که پرونده را تشکیل داده ایم و به قوه قضاییه فرستاده ایم زیرا بر اساس حدس و گمان کاری انجام نمی دهیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با تاکید بر اینکه هر کس در هر مقامی تخلف بکند، به دادگاه احضار می شود باید پاسخگو باشد، گفت: احمدی نژاد چندین بار به دادگاه احضار شده اما متاسفانه به بهانه های گوناگون از حضور در دادگاه خودداری کرده است.

وی در مورد اظهارات وکیل احمدی نژاد مبنی بر اینکه تاکنون وی به دادگاه احضار نشده و مطالبی که نمایندگان مجلس می گویند دروغ استَ ، گفت: من از همان شعبه ای که پرونده احمدی نژاد در آن مفتوح است خواهش می کنم وی را احضار کند تا مشخص شود که می آید یا نمی آید.

پارسایی افزود: این حرفهای وکیل احمدی نژاد جای تاسف دارد زیرا بارها احضار شده اند و نرفته اند. حتی در ماه مبارک رمضان به دادگاه احضار شده اند و روزه داری را بهانه کرده اند وبه دادگاه نرفته اند. این دیگر نمونه های عینی است.

وی با تاکید بر اینکه از قوه قضاییه انتظار داریم همه در برابر قانون یکسان باشندَ گفت: هر برخوردی که قوه قضاییه با یک شهروند معمولی دارد، باید همان برخورد را با احمدی نژاد داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با تاکید با اشاره به تحقیقات دقیقی که صورت گرفته استَ گفت: تحقیقات نشان می دهد که تخلفات احمدی نژاد محرز است. اما هیچ اصراری نداریم. فقط تاکید ما بر این است که دادگاه در هر صورت رای خودش را به زودی صادر کند. اگر موافق یا مخالف هستند، میخواهند احمدی نژاد را محکوم یا تبرئه کنند، به صراحت بگویند و حکم را صادر کنند.

وی پرونده احمدی نژاد در دادسرا را به استخوان لای زخم تشبیه کرد و گفت: این جور پرونده ها جالب نیست. باید حرمت افکار عمومی را نگه داریم. بر اساس قانون، هر پرونده ای که از کمیسیون اصل 90 به دادگاه ارسال می شود، باید ظرف یک ماه به آن رسیدگی شود و پاسخ بدهند اما اکنون از سال هم گذشته و کمیسیون اصل 90 هنوز جوابی دریافت نکرده است.

پارسایی در خصوص بگم بگم های احمدی نژاد و اینکه شاید مدارکی از مسوولان در دست دارد که مانع رسیدگی به پرونده  وی می شود، گفت: این را من هم شنیده ام اما نمی دانم صحت و سقم آن چقدر است. البته بگم بگم های احمدی نژاد توخالی بود و ثابت شد که چیزی در دست ندارد. اگر از همان موارد است که گمان نمی کنم برای کسی مشکلی باشد اما اگر کسی مشکلی دارد که احمدی نژاد از آن خبر دارد، یک بحث دیگر است و نمی دانم در این مورد چه بگویم. زیرا نمی دانم که وجود اسناد و مدارک در دست احمدی نژاد تا چه اندازه صحت دارد. 

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین