Tuesday 07 May 2024| ۰۹: ۱۸ - سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
خدمت جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمد رضاکنی - دامت افاضاته با حسن تدبیر و مدیریت و وثاقت و امانت که در جنابعالی محرز است، مناسب دیدم برای تصدی امور مدرسه مروی با تمام متعلقات آن از موقوفات و غیرها به جنابعالی زحمت دهم.
حکم امام خمینی(س) به مرحوم آیت الله مهدوی کنی

در تاریخ 26 شهریور ماه 1363 امام خمینی(س)، مرحوم محمدرضا مهدوی کنی را به عنوان متولی مدرسه مروی و موقوفات آن منتصب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،در این تاریخ که با 21 ذی الحجه 1404 مصادف شده بود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیامی را از جماران صادر کردند .متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمد رضاکنی - دامت افاضاته
با حسن تدبیر و مدیریت و وثاقت و امانت که در جنابعالی محرز است، مناسب دیدم برای تصدی امور مدرسه مروی با تمام متعلقات آن از موقوفات و غیرها به جنابعالی زحمت دهم. 

لهذا جنابعالی را به سمت متولی مدرسه مروی و موقوفات و کتابخانه و آنچه متعلق به آن است منصوب نمودم. امید است خداوند تعالی به جنابعالی توفیق مرحمت فرماید، در تمشیت امور آنجا خصوصاً تقویت جنبه‌های علمی و تقوایی و تربیت فضلا و علما. ان شاء الله تعالی علما و مدرسین تهران - دامت برکاتهم - کوشش نمایند در تعلیم و تربیت طلاب محترم مدرسه و با رفت و آمد خودشان چنانچه سیره سلف صالح - رحمهم الله - بود این مدرسه را با علم و عمل روشنی بخشند.

از خداوند تعالی تأیید و توفیق جنابعالی را خواستار و امید است با عنایات خاصه بقیة الله - ارواحنا لمقدمه الفداء - در این مقصد مهم شرعی کامیاب باشید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 

منبع:صحیفه امام جلد نوزده ص71

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین