Friday 29 March 2024| ۱۶: ۲۷ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
ریاست جمهوری و مراجع تقلید شخصیت های حقوقی هستند که توهین به مقامات از نظر قانون مجازات اسلامی مجازات دارند و دادستان کل کشور یا دادستان هر شهری می تواند اعلام جرم و در این رابطه اقدام کند.
دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم می گوید: با آن وضع اقتصادی و مسایلی که در زمان رئیس دولت های نهم و دهم پیش آمده بود و بعد از آن دولت یازدهم این جامعه را تحویل گرفت تا حدود زیادی پیشرفت اقتصادی خوبی دارد ولی نه به آن مقداری که ایده آل جامعه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان به نقل از ایسکانیوز، آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در رابطه با هجمه های اخیر صورت گرفته نسبت به دولت گفت: اگر انتقادهایی که به دولت می شود و استدلال هایی که بعد از آن می کنند دلسوزانه باشد خوب است اما اگر صرفا به دلیل گروه بازی، سیاسی کاری و با دروغ و ریا همراه باشد آن زمان به اسلام، نماز جمعه و دین داری لطمه می زند.

دادستان کل انقلاب در زمان امام خمینی (ره) گفت: ادامه داد: نه تنها آقای روحانی بلکه هر رئیس جمهور دیگری که 4 سال رئیس جمهور است و 4 سال دیگر نیست به عبارت دیگر در هر دوره ای ره رئیس جمهوری هست و بعد از آن نیست در اینجا ما باید موقعیت روحانیت، نماز جمعه و امام حسین را در جامعه حفظ کنیم.

موسوی تبریزی در رابطه با عملکرد دولت در سه ساله اخیر گفت: عملکرد دولت را از جهات مختلف باید بررسی کرد نه اینکه هر کسی از ظن خود نتیجه گیری کند و بعد از آن به ایجاد مشکل دست بزند. جامعه متشکل از افرادی است که توقعات زیادی دارند. این جامعه از جهتی پیشرفته است و از جهاتی هم مشکلاتی دارد، در چنین موقعیتی باید دید به چنین جامعه ای دولت چقدر توانسته خدمت کند.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم افزود: با آن وضع اقتصادی و مسایلی که در زمان رئیس دولت های نهم و دهم پیش آمده بود و بعد از آن دولت یازدهم این جامعه را تحویل گرفت تا حدود زیادی پیشرفت اقتصادی خوبی دارد ولی نه به آن مقداری که ایده آل جامعه باشد.

آیت الله موسوی تبریزی تصریح کرد: وجود یک دولت ایده آل را باید با امکاناتی که آن دولت دارد سنجید به عبارت دیگر باید دید دولت از نظر مالی و اقتصادی و هم امکانات قدرت سیاسی چقدر امکانات دارد. دولت ما در نظام جمهوری اسلامی هر کسی که می خواهد باشد از نظر قانون اساسی یک قدرت دومی است و نه قدرت اول ضمن اینکه خیلی از مسایل اقتصادی و حتی سیاسی و مایل فرهنگی در کنارش است که در اختیار دولت نیست. لذا در چنین موقعیتی کار کردن بسیار سخت است و باید توجه داشته باشیم که از هر کسی به اندازه قدرتش باید توقع داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توهین به مقامات جرم محسوب می شود گفت: اگر کسانی که به آنها توهین شده است و ذی حق هستند شکایت کنند و اثبات کنند که جرم است، مسلما قابل بررسی است و اجازه شکایت دارند و در قانون کیفری جرم محسوب می شود و مجازات دارد.

آیت الله موسوی تبریزی ادامه داد: ریاست جمهوری و مراجع تقلید شخصیت های حقوقی هستند که توهین به مقامات از نظر قانون مجازات اسلامی مجازات دارند و دادستان کل کشور یا دادستان هر شهری می تواند اعلام جرم و در این رابطه اقدام کند.

وی در پایان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات 96 در عرصه جامعه گفت: این انتخابات را خوب می بینم. ظاهرا مردم و جوانانی هستند که روز به روز آگاهی شان بیشتر می شود و قطعا به انتخابات بی تفاوت نخواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین