Monday 08 July 2024| ۰۷: ۰۶ - دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
تجدید میثاق مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(س) استان تهران با آرمان های امام راحل:
نخستین هدفی که در کمیته امداد امام خمینی(س) مورد اهمیت قرار می گیرد توانمندسازی زنان تحت پوشش در حوزه اقتصادی است.
سوادآموزی و ارتقای تحصیلی زنان سرپرست خانوار، دغدغه کمیته امداد امام خمینی(س)

مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(س) استان تهران صبح امروز با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هفته گرامیداشت دفاع مقدس با آرمان های امام راحل تجدی میثاق کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(س)استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت:کمیته امداد امام خمینی(س) در راستای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار سیاست هایی را برنامه ریزی کرده است که این سیاست ها به احیای تشکیل خانواده کمک می کند.

دکتر محسن ولیئی در ادامه افزود:یکی از مهم ترین اهداف کمیته امداد امام  خمینی(س)،توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است با توجه به اینکه قشر بسیار زیادی از زنان سرپرست کشور تحت پوشش کمیته هستند این زنان را از سه جهت مورد توانمندسازی قرار می دهیم.

دکتر ولیئی در ادامه گفت:نخستین هدفی که در کمیته امداد امام خمینی(س) مورد اهمیت قرار می گیرد توانمندسازی زنان تحت پوشش در حوزه اقتصادی است.با ایجاد شغل،حرفه و کسب مهارت تلاش می شود تا این زنان بتوانند زندگی مناسب تری را نسبت به گذشته داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(س) استان تهران تصریح کرد:همچنین زنان تحت پوشش علاوه بر خوکفایی در حوزه اقتصاد نیز در حوزه فکری به توانمندی دست پیدا می کنند .اغلب این زنان ادامه تحصیل داده وتحصیلات آنها نیز مد نظر است زیرا با بالارفتن تحصیلات در زمینه فرهنگی نیز به رشد قابل توجهی خواهیم رسید.

وی افزود:یکی از دغدغه های کمیته امداد امام خمینی(س) سوادآموزی و ارتقای تحصیلی است زیرا از سوی دیگر شاهد توانمندی فکری و فرهنگی زنان خواهیم بود.در حوزه توانمندسازی خانواده نیز تلاش می شود تا با فراهم آوری جهیزیه و امکانات شروع یک زندگی سالم به نوعروسان و زنانی که قصد ازدواج مجدد دارند کمک شود.

دکتر ولیئی بیان کرد:در سال گذشته 3500 جهیزیه به نوعروسان تقدیم کرده و7 میلیارد تومان اعتبار را در این زمینه سرمایه گذاری کردیم.در حوزه توانمندسازی تلاش مان بر این است تا نهاد خانواده مجدد شکل گرفته و یکی از سیاست های کمیته این است که خانواده ها در حوزه اشتغال و اقتصاد در جایگاه مطلوبی قرار گیرند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: