Tuesday 07 May 2024| ۰۴: ۰۵ - سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
تعزیه خوانی حضرت علی اکبر(ع) در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد؛
تعزیه آیینی است که فداکاری ها،شهادت ها،شهامت ها و گذشت ها را به نمایش می گذارد و نسل جوان می توانند ارزش های عاشورایی را به نسل های آتی انتقال دهند.
علاالدین قاسمی:امام خمینی(س) دنباله روی جدشان امام حسین(ع) است

به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش در واقعه کربلا مراسم تعزیه خوانی در حرم مطهر امام خمینی(س) عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،این نمایش مذهبی سنتی که در وصف امام حسین(ع) و یارانش برگزار می شود مصائب عاشورا را به نمایش می گذارد.

علاالدین قاسمی تعزیه خوان به آستان گفت:برگزاری تعزیه و آیین های سنتی در تداوم فرهنگ عاشورا نقش بسزایی دارد.

این تعزیه خوان در ادامه گفت:نسل جوان امروز از طریق تعزیه باید با اهداف امام حسین(ع) آشنا شوند و با اهدافی که نهضت عاشورا دنبال می کرد بیشتر سازگاری پیدا کنند.

قاسمی تصریح کرد:تعزیه آیینی است که فداکاری ها،شهادت ها،شهامت ها و گذشت ها را به نمایش می گذارد و نسل جوان می توانند ارزش های عاشورایی را به نسل های آتی انتقال دهند.

وی بیان کرد: برای پاسداشت فرهنگ عاشورایی باید جوانان را به برگزاری این آیین ها سوق داد تا شهامت ها و شهادت ها و خون هایی که در این راه ریخته شده را پاسداری کنند تا اسلام به قوت خود باقی بماند.پیام عاشورا ماندگار است و با برگزاری مراسم سنتی تعزیه ماندگار تر می شود و در ذهن انسان ها نهادینه می شود.

قاسمی افزود:هدف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا مبارزه با ظلم و رسیدن به آزادی و آزادگی بود و انقلابی که امام خمینی(س) به پیروزی رساندند مبارزه با ظلم و جور بود زیرا در زمان دوره طاغوت به تدریج مراسم هایی مانند تعزیه محدود و سپس ممنوع شد زیرا در این مراسم ها مردم به آگاهی می رسیدند.با ورود امام خمینی(س) به ایران همه امور و آیین هایی که به مردم آگاهی می داد آزاد شد . زیرا امام راحل دنباله روی جدش امام حسین(ع) بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین